لیپوماتیک مردان

خلاصه مطلب:

بسیاری از آقایان هستند که تمایل به عمل زیبایی دارند. در این مطلب به بررسی شرایط آنان برای انجام جراحی لیپوساکشن پرداخته‌ایم.
لیپوماتیک در مردان
در این مقاله:

همه چیز در مورد لیپوماتیک آقایان

در نگاه اول وقتی صحبت از جراحی‌های زیبایی می‌شود، ناخودآگاه ابتدا تصویر بانوان به ذهن اکثر افراد می‌آید. اما امروزه با برداشته‌شدن تصورات غلط شاهد، افزایش مراجعه آقایان نیز برای انجام جراحی‌های زیبایی هستیم. در کنار جراحی بینی یکی از رایج‌ترین جراحی‌هایی که مردان برای آن مراجعه می‌کنند، عمل لیپوماتیک مردان است. لیپوماتیک مردان به جهت برداشتن چربی‌های اضافه نواحی مختلف بدن انجام می‌شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با مجموعه جراحی‌های لیپوماتیک آشنا شوید.

لیپوماتیک مردان چیست؟

اضافه‌وزن و تجمع چربی‌ها در نقاطی از بدن برای بسیاری از آقایان ناخوشایند است. در واقع اکثر آقایان تمایل دارند تا همواره با تناسب‌اندام خود بتوانند دیگران را مجذوب کنند. از همین رو به دنبال روش‌های متعددی به جهت رسیدن به این هدف هستند. یکی از روش‌های رایج برای رسیدن به‌تناسب اندام ایده‌آل، انجام جراحی لیپوماتیک است.

لیپوماتیک نوعی از جراحی است که طی آن، چربی‌های اضافه‌ای که در ناحیه‌ای از بدن تجمع یافته، خارج شده و بدین ترتیب شاهد بدنی صاف و زیبا هستیم. این عمل برای نقاط مختلف بدن به‌خصوص شکم و پهلوها بیشتر در مردان استفاده می‌شود. از دیگر نقاط بدن که می‌توان با استفاده از جراحی لیپوماتیک چربی‌های اضافه را برداشت می‌توان به ران، ناحیه عانه، بازو، غبغب و سینه‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ابدومینوپلاستی مردان چیست؟

عمل لیپوماتیک برای چه آقایانی مناسب است؟

در مجموع وقتی که دچار اضافه‌وزن باشید ابتدا پزشکان به شما توصیه می‌کنند تا با استفاده از ورزش و رژیم غذایی مناسب اقدام به کاهش وزن کنید. این روش اگرچه بسیار مناسب است اما برای تمامی آقایان نمی‌تواند به مرحله اجرایی برسد. برخی آقایان با وجود ورزش و رعایت رژیم غذایی به سبب ژنتیک و فرم بدنی نتوانسته‌اند چربی‌های اضافه بدن خود را کاهش دهند.

همچنین به دلیل این که امروزه برخی از آقایان بیشتر وقت خود را مشغول کار و فعالیت هستند در نتیجه زمانی برای انجام ورزش ندارند. از همین رو این دودسته ذکر شده مناسب‌ترین افراد برای انجام عمل لیپوماتیک هستند.

به‌منظور انجام عمل لیپوماتیک باید یک سری از ویژگی‌های خاص را داشته باشید. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به مدت چند هفته پیش از عمل
  • نداشتن بیماری‌های زمینه‌ای
  • محدودکردن وزن خود در یک اندازه مشخص پیش از انجام عمل به مدت ۳ تا ۶ ماه
  • عدم مصرف قرص‌های رقیق‌کننده خون
  • داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر ۳۵

لازم به ذکر است که نظر نهایی در مورد مناسب‌بودن لیپوماتیک برای آقایان باید توسط پزشک جراح داده شود. زیرا برخی از ویژگی‌های فوق با وجود آن که در آقایان وجود دارد اما مشکلی برای جراحی لیپوماتیک ایجاد نمی‌کند. البته برخی آقایان نیز تمامی شرایط خود را پیش از عمل بازگو نمی‌کنند. به این افراد باید گفت که در درجه اول نباید زیبایی را فدای سلامتی خود بکنید. در نتیجه بهتر است تمامی ویژگی‌های خود را به جراح گفته تا او تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد. امروزه انواع گوناگونی از لیپوماتیک مردانه وجود دارد.

انواع لیپوماتیک مردان

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد، چربی‌ها در نواحی مختلفی از وجود دارند که موجب به‌وجودآمدن پوستی شل و افتاده می‌شوند. امروزه لیپوماتیک را می‌توان برای نواحی مختلف بدن انجام داد. از جمله این نواحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

لیپوماتیک شکم و پهلو

رایج‌ترین و اصلی‌ترین استفاده از لیپوماتیک برای آقایان مربوط به خارج‌کردن چربی‌ها از ناحیه شکم و پهلو است. در واقع یکی از رایج‌ترین مشکلات در مردان کشورمان داشتن اضافه‌وزن است که بیشتر خود را در نواحی شکم و پهلو نشان می‌دهد. از همین رو خارج‌کردن چربی‌ها با استفاده از لیپوماتیک شکم پرتقاضاترین روش لیپوماتیک است.


لیپوماتیک عانه مردان

لیپوماتیک را می‌توان به‌منظور کاهش چربی‌های ناحیه شرمگاهی یا همان عانه نیز انجام داد. البته نکته‌ای که درباره ژنیکوماستی گفتیم درباره ناحیه شرمگاهی نیز صدق می‌کند. اگرچه می‌توان فقط لیپوماتیک را جهت برداشتن چربی‌های ناحیه عانه استفاده کرد اما در نهایت برآمدگی ناحیه شکم برجسته‌تر نشان داده می‌شود. در نتیجه نمی‌توانید شاهد یک بدن متناسب و ایده‌آل باشید. از همین رو توصیه می‌شود تا لیپوماتیک ناحیه عانه را نیز با لیپوماتیک شکم و پهلو انجام دهید.

لیپوماتیک غبغب

اضافه‌وزن، افزایش سن، ژنتیک و… باعث می‌شود تا به‌مرورزمان شاهد ایجاد غبغب در زیر چانه‌های خود باشید. در واقع با افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست کاهش‌یافته و در نتیجه احتمال ایجاد غبغب افزایش میابد. خوشبختانه علم روز پزشکی به‌گونه‌ای پیش رفته که می‌توانید با استفاده از لیپوماتیک، چربی‌های زیر چانه را بردارید و پوستی صاف را به خود هدیه دهید.

نکته مهم: شایان ذکر است آقایانی که سینه های بزرگی دارند، می توانند همزمان با عمل لیپوماتیک شکم پهلو، عمل ژنیکوماستی نیز انجام دهند.

مراحل انجام لیپوماتیک مردان

پیش از انجام عمل یک سری موارد باید از سوی آقایان متقاضی رعایت شود. از جمله این نکات عدم استفاده از آسپیرین، سیگارنکشیدن دو هفته پیش از عمل، نخوردن و نیاشامیدن یک روز پیش از عمل و… است. به‌منظور انجام لیپوماتیک مردان، پزشکان مراحل زیر را طی می‌کنند:

  1. بر اساس وضعیت شخص، پزشک جراح ابتدا از بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.
  2. پس از آن برشی در ناحیه موردنظر انجام می‌شود.
  3. لوله‌های مخصوصی به نام کانولا را از راه برش‌های ایجاد شده وارد بدن می‌کنند. این لوله‌ها ابتدا چربی‌ها را تخریب کرده و سپس آن‌ها را از بدن خارج می‌کند.
  4. پس از آن وسایلی به نام درن بر روی ناحیه موردنظر قرار می‌دهند تا خونابه‌های باقی‌مانده را بکشد.
  5. در نهایت نیز ناحیه برش داده شده بخیه زده می‌شود.

مراقبت‌های پس از عمل لیپوماتیک مردان

پس از هر نوع جراحی شما باید در مدت‌زمان محدودی دوران نقاهت را بگذرانید. از همین رو در این دوران به‌منظور مشاهده بهتر نتایج پس از عمل باید برخی موارد را رعایت کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف آنتی‌بیوتیک و مسکن‌های تجویز شده از سوی پزشک جراح
  • استفاده از گن مخصوص تجویز شده در مدت‌زمان محدود برای ناحیه شکم و پهلوها
  • سعی کنید به مدت چند روز پیاده‌روی کنید تا روند بهبودی تسریع شود.
  • از انجام فعالیت‌های بدنی تا مدت زمانی که پزشک تشخیص دهد خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت پس از جراحی از حمام‌کردن خودداری کنید.
  • مصرف آب و نوشیدنی را افزایش دهید.

خوشبختانه لیپوماتیک جزء جراحی‌هایی به‌حساب می‌آید که درد ناشی از عمل آن خفیف بوده و در مدت کوتاهی می‌توان دوران نقاهت را گذراند. رعایت‌کردن موارد فوق در ماندگاری طولانی‌مدت لیپوماتیک در آقایان تأثیرگذار است. همچنین لازم به ذکر است که پس از جراحی باید رژیم غذایی مناسب و ورزش را نیز در پیش بگیرید. در صورت رعایت این موارد می‌توانید تا سالیان دراز از انجام لیپوماتیک و به‌وجودآمدن اندام متناسب ناشی از آن لذت ببرید.

هزینه لیپوماتیک مردان

تعیین هزینه لیپوماتیک مردان به موارد متعددی بستگی دارد. در واقع ناحیه‌ای که می‌خواهید لیپوماتیک را انجام دهید، میزان چربی و نوسانات اقتصادی کشور از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت لیپوماتیک هستند.

به‌منظور کسب اطلاعات دقیق درباره هزینه‌ها روی هزینه لیپوماتیک کلیک کنید. خوشبختانه باید ذکر کرد که مجموعه ما جزء معدود کلینیک‌هایی است که به‌صورت اختصاصی خدمات لیپوماتیک آقایان را انجام می‌دهد. از همین رو می‌توانید از این بابت نگرانی نداشته باشید.

سؤالات متداول

۱. آیا جراحی لیپوماتیک آقایان جزء عمل‌های ایمن محسوب می‌شود؟

جراحی لیپوماتیک بسیار ایمن است. بااین‌حال می‌توان گفت که مانند تمامی جراحی‌ها می‌تواند منجر به بروز برخی از عوارض در افراد شود. عوارض جانبی عمل لیپوماتیک ممکن است شامل مواردی از قبیل واکنش به بیهوشی، تورم، کبودی، عفونت و تغییرات در رنگ پوست باشد.

۲. تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن در چیست؟

هر دوی این روش‌ها به‌منظور برداشتن چربی‌ها اضافی بدن انجام می‌شوند. بااین‌حال نوع برداشتن چربی‌ها در هر کدام از آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. در لیپوساکشن چربی‌ها سوزانده می‌شوند و امکان انتقال چربی‌ها به سایر نقاط بدن وجود ندارد. این در حالی است که در لیپوماتیک چربی‌ها توسط لوله‌های کانولا تخریب شده و سپس برداشته می‌شوند. همچنین امکان انتقال چربی‌ها به سایر نقاط بدن نیز وجود دارد.

۳. میزان ماندگاری لیپوماتیک چه‌قدر است؟

در صورت داشتن رژیم غذایی سالم می‌توانید برای همیشه از اندام ایجاد شده توسط لیپوماتیک لذت ببرید. انجام ورزش نیز می‌تواند تأثیر مثبتی در این امر داشته باشد.

سخن پایانی

لیپوماتیک مردان جزء رایج‌ترین عمل‌های زیبایی آقایان محسوب می‌شود. با استفاده از لیپوماتیک می‌توان چربی‌های اضافی نواحی مختلف بدن مانند شکم، پهلو، سینه، ناحیه عانه، ران، پهلو، غبغب و سینه را برداشت. پس از انجام عمل به جهت طی‌کردن دوران نقاهت باید یک سری از نکات مانند عدم مصرف مسکن، استفاده از گن مخصوص و… را رعایت کنید.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نظر زیبا جویانی که در الوجراح عمل پروتز سینه انجام داده‌اند

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

نظر زیباجویانی که از الو جراح خدمات دریافت کرده‌اند

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *