کاندید ابدومینوپلاستی

خلاصه مطلب:

عمل ابدومینوپلاستی مناسب چه افرادی است؟ در این مقاله به بررسی شرایط کسانی پرداخته‌ایم که باید عمل ابدومینوپلاستی انجام دهند.
کاندید ابدومینوپلاستی
در این مقاله:

ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

پوست‌های اضافی ناحیه اطراف شکم و پهلو یکی از بزرگترین دغدغه‌های بسیاری از خانم‌ها و آقایان است و این پوست اضافه در بیشتر موارد با ورزش کردن و رژیم غذایی جمع نمی‌شوند. اما خبر خوب این است که با انجام عمل ابدومینوپلاستی که یک عمل زیبایی محسوب می‌شود می‌توان پوست‌های اضافی را برداشت و به اندامی متناسب دست یافت.

با انجام این عمل دیگر پوست شل و آویزان در اطراف شکم باقی نخواهد ماند و نتیجه عمل به قدری رضایت بخش است که هر فردی را وسوسه می‌کند تا این عمل زیبایی را انجام دهد. اما پیش از آن که بخواهیم برای انجام عمل ابدومینوپلاستی اقدام کنیم بهتر است بدانیم که این عمل برای چه کسانی مناسب است.

چه زمانی به ابدومینوپلاستی نیاز داریم؟

امروزه روش جراحی ابدومینوپلاستی به یکی از روش‌های جراحی پرطرفدار تبدیل شده است و یکی از تکنیک‌های نوین جراحی زیبایی اندام‌ها محسوب می‌شود. عمل ابدومینوپلاستی هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان کاربرد دارد و هر فرد به دلایل مختلفی این عمل را انجام می‌دهند. سؤال اینجاست که چه افرادی می‌توانند این عمل را انجام دهند؟

پوست شل در دور شکم

پوست انسان به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی دارد. بدین ترتیب که با افزایش وزن یا بارداری کشیده می‌شود و پس از کاهش وزن یا زایمان به حالت اولیه باز می‌گردد. اما این قابلیت در تمامی افراد یکسان نیست. در برخی از افراد پوست به حالت عادی باز نمی‌گردد و به همان شکل و به صورت کشیده شده باقی می‌ماند. در این حالت هر قدر فرد ورزش کند یا حرکات سنگین انجام دهد به نتیجه نمی‌رسد. در این زمان تنها راه حل انجام عمل ابدومینوپلاستی است. بنابراین افرادی که به دلیل شل شدگی پوست کاندید عمل ابدومینوپلاستی هستند عبارتند از:

  • خانم‌هایی که به دلیل زایمان یا انجام عمل سزارین نمی‌توانند به اندام زیبای قبلی خود برسند و در نواحی شکم و پهلو پوست آویزان و شل دارند.
  • افرادی که وزن خود را کاهش داده‌اند و به دلیل اضافه وزن خاصیت کشسانی پوستشان از بین رفته است.
  • افرادی که عمل لیپوماتیک یا لیپوساکشن انجام داده‌اند اما پوست پس از عمل جمع نشده و دچار افتادگی شده است.

لازم به ذکر است که ابدومینوپلاستی زمانی ماندگاری بالایی خواهد داشت که فرد مراحل کاهش وزن را طی کرده و به وزن ایده آل رسیده باشد. گاهی نیاز است پیش از انجام ابدومینوپلاستی ابتدا عمل لیپوماتیک انجام شود تا چربی‌های موجود در زیر پوست تخلیه شوند و سپس پوست اضافی موجود در نواحی مختلف بدن با روش ابدومینوپلاستی برداشته شود.

برای این افراد از روش ابدومینوپلاستی کامل استفاده می‌شود؛ به این ترتیب که برشی در بالای ناحیه شرمگاهی ایجاد شده و بخش زیادی از پوست اضافی برداشته می‌شود. در این روش به دلیل تغییر محل قرار گیری ناف، سوراخ جدیدی بر روی پوست ایجاد می‌شود که درست منطبق با محل قرار گرفتن ناف است.

چین‌های شکمی

افرادی که در ناحیه شکم عضلات ضعیفی دارند و پوست ناحیه زیر شکم‌شان پس از اندکی افزایش وزن آویزان می‌شود و دیگر به حالت اولیه برنمی‌گردد. این مشکل در بسیاری از افرادی که تحرک کمی دارند و در طول روز مدت زمان زیادی را یک جا می‌نشینند بیشتر مشاهده می‌شود. معمولاً برای این افراد از روش ابدومینوپلاستی ۳۶۰ یا گرداگرد انجام می‌شود. در این روش پوست اضافی ناحیه شکم، پهلو و پشت در یک مرحله برداشته می‌شود.

همچنین افرادی که تیپ بدنی آنها به صورت ژنتیکی به این شکل است که پوست شل و آویزان دارند و حتی زمانی که توده بندی آنها در حد استاندارد است، در قسمت زیر شکم یا بالای خط لباس زیر مقداری پوست آویزان دارند که با هیچ روشی رفع نمی‌شود.

ظاهر نامناسب ناف

ناف در حالت طبیعی به شکل بیضی یا گرد است اما وقتی پوست اضافی در بالای ناف وجود داشته باشد و یا پوست نواحی شکم شل و افتاده باشد ظاهر ناف تغییر می‌کند که اصطلاحاً به آن اخم ناف می‌گویند. این مساله در خانم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. مخصوصاً زمانی که لباس مهمانی یا ورزشی می‌پوشند دوست دارند تا این قسمت از بدن ظاهر زیبایی داشته باشد. ساده‌ترین راه انجام عمل ابدومینوپلاستی جزئی یا در اصطلاح مینی ابدومینوپلاستی است و پس از انجام این عمل هیچ اثری از عمل بر روی پوست باقی نمی‌ماند.

مهم‌ترین تفاوت ابدومینوپلاستی با مینی ابدومینوپلاستی یا مینی ابدو در مقدار برش ایجاد شده بر روی پوست است. در روش مینی ابدو برش‌های محدودی بر روی پوست ایجاد می‌شود و برای عمل‌های جزئی مانند برداشتن پوست اضافی اطراف ناف کاربرد دارد. در این روش محل قرار گرفتن ناف تغییر نمی‌کند و تنها با ایجاد برشی کوچک، پوست اضافه برداشته می‌شود.

نتیجه گیری

توجه داشته باشید که این روش برای افرادی موفق شده‌اند وزن خود را ثابت نگه دارند و خانم‌هایی که در آینده قصد باردار شدن ندارند مناسب است. رعایت رژیم غذایی و بهبود سبک زندگی در ثابت ماندن تناسب اندام تأثیر بسزایی دارد. روش ابدومینوپلاستی یکی روش مطمئن و اثر بخش است که با استفاده از آن پوست اضافی نواحی مختلف بدن از جمله شکم، پهلوها، پشت کمر و … را برمی‌دارند. با استفاده از روش ابدومینوپلاستی می‌توان علاوه بر پوست اضافی، چربی‌های مقاوم تجمع یافته زیر پوست را نیز برداشت. اما دقت داشته باشید که عمل ابدومینوپلاستی یک عمل زیبایی است و برای لاغری کاربرد ندارد.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نظر زیبا جویانی که در الوجراح عمل پروتز سینه انجام داده‌اند

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

نظر زیباجویانی که از الو جراح خدمات دریافت کرده‌اند

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *