تزریق چربی به باسن

خلاصه مطلب:

تزریق چربی به باست از موثرترین روش‌های افزایش حجم باسن است. در این مقاله به بررسی کامل آن پرداخته‌ایم.
تزریق چربی به باسن
در این مقاله:

تزریق چربی به باسن بانوان

درگذشته‌های نه‌چندان دور وقتی به تصاویر مدل‌های گوناگون نگاه می‌کردیم همواره نوعی حسرت همراهمان بود. گویی رسیدن به تناسب‌اندام آن‌ها بسیار سخت تلقی می‌شد. امروزه باتوجه‌به این که زمان زیادی را صرف کارهای روزانه خود می‌کنیم عملاً رسیدن به تناسب‌اندام مناسب بسیار سخت و زمان‌بر است.

از همین رو علم پزشکی به کمک ما آمد تا بتوانیم به‌سرعت به اندام ایده‌آل خود نزدیک شویم. یکی از جراحی‌هایی که می‌تواند ما را به این هدف برساند، عمل تزریق چربی به باسن است. تزریق چربی به باسن یکی از عمل‌های زیبایی به‌حساب می‌آید که ناحیه باسن را به فرم مدنظر ما تبدیل کرده و این ناحیه را بزرگ می‌کند. این امر از طریق تزریق چربی شکم به باسن امکان‌پذیر است. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

عمل تزریق چربی به باسن

یکی از بهترین روش‌ها برای حجم‌دهی و فرم دهی باسن، تزریق چربی است. در واقع فرایند کلی این جراحی بدین صورت است که چربی‌های ناحیه شکم و پهلو تخلیه شده و به ناحیه باسن تزریق می‌شود. این روش را با عنوان لیفت برزیلی نیز می‌شناسند.

در نتیجه این جراحی می‌توانید شاهد بزرگ‌شدن باسن خود در حد مناسب و ایده‌آل باشید. برای انجام این کار از چربی‌های نواحی شکم و پهلو طی یک فرایند مشخص استفاده می‌شود. البته می‌توان چربی‌های سایر نواحی بدن مانند ران، بازو و پهلوها را نیز به این ناحیه تزریق کرد. بااین‌حال بیشتر از چربی‌های ناحیه شکم استفاده می‌شود.

تزریق چربی شکم به باسن

در مقاله‌های قبلی در رابطه‌ با جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو، پشت و هزینه‌های این جراحی صحبت کردیم (همان‌طور که می‌دانیم این جراحی برای فرم دهی نواحی شکم و کمر انجام می‌شود). اغلب افراد دچار چاقی در این نواحی هستند. خوشبختانه علم پزشکی زیبایی به شکلی پیش رفته است که امکان اضافه‌کردن چربی‌های ناحیه شکم به سایر نواحی بدن مانند باسن را فراهم کرده است.

هرچند این تزریق نیز شرایط مشخصی برای خود دارد. در وهله اول باید از چربی خود شخص استفاده شود. به‌عبارت‌دیگر باید بدانید که به‌هیچ‌وجه نباید از چربی فرد دیگری استفاده شود. همچنین باید شخص چربی کافی برای تزریق داشته باشد. چون حجم چربی شکم و پهلو برای نتیجه‌گیری نهایی و فرم دهی باسن مهم است.

مقایسه عمل تزریق چربی به باسن با سایر روش‌ها

تزریق چربی به باسن یکی از بی‌خطرترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای فرم دهی باسن است. هرچند روش‌هایی مانند پروتز باسن یا تزریق سویا یا تزریق فیلتر به باسن نیز انجام می‌شود اما تمامی این روش‌ها مخاطرات جبران‌ناپذیری برای فرد دارد. در واقع امکان به خطر انداختن جان فرد وجود دارد.

ممکن است این سؤال برای برخی از افراد به وجود بیایید که چرا پروتز سینه خطرناک نیست اما پروتز باسن خطرناک است. پاسخ این سؤال این است که چون ناحیه باسن به علت مجاورت با مقعد و اندام تناسلی محل مناسبی برای رشد میکروارگانیسم‌ها است. همچنین به علت فشار زیاد به پروتز باسن، هنگام نشستن ممکن است برای شخص خطراتی داشته باشد.

شایان‌ذکر است که روش‌های نظیر تزریق روغن‌ سویا یا تزریق فیلر ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای فرد داشته باشد. با همهٔ این تفاسیر نتیجه می‌گیریم که بهترین روش، تزریق چربی به باسن است. در ادامه به مزایای تزریق چربی به باسن اشاره می‌کنیم.

مزایای تزریق چربی به باسن

مهم‌ترین مزیت تزریق چربی به باسن افزایش زیبایی این ناحیه است. در واقع در این دنیا کسی نیست که زیبایی را دوست نداشته باشد. ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. افزایش زیبایی تنها مزیت تزریق چربی به باسن به شمار نمی‌رود. از جمله مزایای دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روشی ایمن‌تر و تأثیرگذارتر نسبت به سایر روش‌ها مانند پروتز باسن
  • احتمال بسیار کم در به‌وجودآمدن عوارض نسبت به سایر روش‌های جراحی
  • ایجاد زخم‌های خیلی کوچک در برابر سایر روش‌ها که بعد از دوره نقاهت نیز از بین می‌روند.
  • دوران نقاهت کوتاه‌مدت در مقایسه با سایر روش‌ها

چه افرادی مناسب انجام تزریق چربی به باسن هستند؟

مسئله مهمی که وجود دارد این است که تزریق چربی به باسن برای تمامی افراد مناسب نیست. به طور مثال می‌توان به بانوانی اشاره کرد که بیماری زمینه‌ای یا عفونت دارند. بدین ترتیب ابتدا باید بیماری خود را باید به پزشک جراح اطلاع دهند تا پزشک بتواند تصمیم نهایی نسبت به انجام تزریق یا عدم انجام آن را اتخاذ کند. به‌طورکلی می‌توان گفت که این مدل از جراحی زیبایی برای بانوانی که شرایط زیر را دارند بسیار مناسب است.

  • با افزایش سن، شکل و اندازه باسن حالت جوانی و زیبایی خود را ازدست‌داده است.
  • اندازه باسن کوچک بوده و این مسئله نارضایتی شما را به همراه دارد.
  • چربی زیادی در نواحی دیگری از بدن به‌خصوص ناحیه شکم وجود دارد. بدین ترتیب می‌توان علاوه بر کاهش چربی‌های این ناحیه آن را به قسمت باسن تزریق کرد تا به‌این‌ترتیب بتوانید به اندام ایده‌آل خود دست یابید.

مراحل عمل تزریق چربی به باسن

مراحل این جراحی به شرح زیر است:

  1. پزشک جراح بر اساس میزان چربی تزریق شده اقدام به انتخاب بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی می‌کند. درصورتی‌که چربی منتقل شده زیاد باشد از بیهوشی عمومی استفاده می‌کند. در غیر این صورت تنها از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.
  2. سوراخ‌هایی در ناحیه‌ای که قصد برداشتن چربی را دارد ایجاد می‌شود.
  3. سپس با استفاده از لوله‌های کانولا چربی موردنظر از شکم یا سایر نواحی برداشته می‌شود.
  4. بر اساس میزان چربی که می‌خواهد اضافه شود باید سه تا پنج‌برش بر روی ناحیه باسن ایجاد شود.
  5. در نهایت تزریق چربی‌ها به ناحیه باسن صورت می‌گیرد.

مراقبت‌های بعد از عمل تزریق چربی به باسن

به‌منظور برخورداری از نتایج کامل عمل تزریق چربی به باسن برخی از نکات را باید رعایت کنید. به‌طورکلی ۶ تا ۸ هفته برای گذراندن دوران نقاهت لازم است. نکات زیر از جمله مواردی است که باید رعایت کنید:

  • به مدت ۲ الی ۳ هفته از نشستن خودداری کنید. این امر در تثبیت چربی‌ها در ناحیه باسن تأثیرگذار است.
  • سعی کنید برای نشستن از بالشتک‌های مخصوص استفاده کنید.
  • در طول این مدت بر روی پهلوی خود بخوابید.
  • از پوشیدن شلوارهای تنگ اجتناب کنید.
  • رژیم غذایی تجویز شده از سوی پزشکان را رعایت کنید تا روند بهبودی سریع‌تر به اتمام برسد. از جمله غذاها و مواد خوراکی که در این دوران تجویز می‌شود می‌توان به روغن‌زیتون، روغن نارگیل، گردو و ماهی اشاره کرد. توجه کنید که نگه‌داشتن وزن در یک محدوده مناسب برای تثبیت چربی‌ها بسیار لازم است.
  • از کشیدن سیگار اجتناب کنید. سیگار می‌تواند خون‌رسانی مناسب به سلول‌های چربی تازه منتقل شده را مختل کند. علاوه بر این، سیگار توانایی بدن شما برای بهبودی را مختل می‌کند. همچنین می‌تواند خطر عوارض را افزایش دهد و به طور بالقوه بر نتایج نهایی جراحی تأثیر منفی بگذارد.
  • از انجام ورزش و سایر فعالیت‌های بدنی سنگین اجتناب کنید.

عوارض تزریق چربی به باسن

برخی نکات مانند عدم تجربه و مهارت پزشک جراح، وجود برخی از بیماری‌های زمینه‌ای و عدم رعایت نکات بعد از جراحی می‌تواند موجب ایجاد برخی از عوارض در افراد شود. از همین رو در وهله اول باید در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را به خرج دهید. از جمله عوارضی که ممکن است در این جراحی به وجود بیاید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ایجاد التهاب و تورم
  • ایجاد عفونت و خونریزی
  • نامتقارن بودن باسن‌ها

هزینه تزریق چربی به باسن

هزینه تزریق چربی به باسن به موارد متعددی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت تزریق، میزان چربی است که می‌خواهید به باسن اضافه شود. همچنین استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مهارت جراح نیز بر قیمت جراحی تأثیرگذار است. بااین‌حال بر اساس مصوبه قیمت سال ۱۴۰۲ می‌توان گفت که هزینه لیپوماتیک شکم یعنی برداشتن چربی‌ها از ناحیه شکم و تزریق آن به باسن ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

پرسش‌وپاسخ متداول

مدت‌زمان جراحی تزریق به باسن چه‌قدر است؟

به طور میانگین برای تزریق چربی به باسن زمانی بین یک تا چهار ساعت زمان نیاز است. البته در برخی موارد نیاز است که فرد برای تزریق مجدد مراجعه کند.

میزان ماندگاری تزریق چربی به باسن چه‌قدر است؟

در اکثر افراد به‌صورت دائمی چربی اضافه شده به باسن باقی می‌ماند. بااین‌حال به‌صورت دقیق می‌توان گفت که تا ۷۰ درصد چربی تزریق شده تا پایان عمر باقی‌مانده و تنها بخش کوچکی ممکن است از بین برود. البته این امر به رعایت برخی نکات مانند رژیم غذایی مناسب، ورزش‌کردن و… بستگی دارد.

آیا تزریق چربی به باسن از جمله جراحی‌های ایمن و بدون خطر محسوب می‌شود؟

در اکثر مواقع این تزریق چربی نسبت به سایر روش‌های مشابه بسیار ایمن و بدون خطر تلقی می‌شود. بااین‌حال ممکن است در موارد نادری برخی از عوارض مانند آمبولی به وجود بیاید.

آیا عمل تزریق چربی به باسن درد دارد؟

در طول عمل به سبب بیهوشی یا بی‌حسی موضعی هیچ‌گونه دردی را احساس نمی‌کنید. بااین‌حال ممکن است پس از جراحی اندکی درد خفیف را حس کنید. در این شرایط پزشکان برخی از داروهای مسکن را تجویز می‌کنند.

چه مدت طول می‌کشد تا دوران نقاهت پس از عمل تزریق چربی به باسن طی شود؟

میزان زمان لازم بستگی به موارد متعددی مانند رعایت نکات لازم، میزان چربی تزریق شده و… دارد. بااین‌حال می‌توان گفت که به‌صورت میانگین ۴ تا ۶ هفته زمان برای گذراندن دوران نقاهت لازم است.

سخن پایانی

عمل تزریق چربی به باسن از جمله جراحی‌هایی است که موجب فرم هی به ناحیه باسن شده و آن را بزرگ می‌کند. تزریق چربی به باسن از راه‌های متعددی صورت می‌گیرد، که رایج‌ترین آن استفاده از چربی شکم است. این مدل از جراحی نسبت به سایر روش‌های مشابه دارای مزیت‌هایی مانند ایمنی بالا، کیفیت بهتر، گذراندن دوران نقاهت کوتاه‌مدت و… است.

از همین رو برای اکثر بانوان مناسب است. به‌منظور مشاهده بهتر نتایج عمل باید برخی نکات را پس از جراحی مانند سیگارنکشیدن، رعایت رژیم غذایی مناسب و… را انجام داد. شایان‌ذکر است که در اثر تزریق چربی به باسن مانند تمامی جراحی‌های موجود در جهان ممکن است عوارضی مانند آمبولی به وجود بیاید.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نظر زیبا جویانی که در الوجراح عمل پروتز سینه انجام داده‌اند

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

نظر زیباجویانی که از الو جراح خدمات دریافت کرده‌اند

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *