ابدومینوپلاستی مردان

خلاصه مطلب:

بسیاری از آقایان هستند که تمایل به عمل زیبایی دارند. در این مطلب به بررسی شرایط آنان برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی پرداخته‌ایم.
ابدو در آقایان
در این مقاله:

جراحی زیبایی شکم برای مردان

معمولاً در گذشته نه‌چندان دور وقتی صحبت از جراحی‌های زیبایی می‌شد غالباً آن‌ها را به بانوان منسوب می‌کردند. امروزه خوشبختانه شرایط به شکلی پیش رفته است که مردان نیز فارغ از نگاه و هر تصوری می‌توانند برای انجام جراحی‌های زیبایی و در نتیجه رسیدن به تناسب‌اندام مدنظرشان اقدام کنند. یکی از همین جراحی‌های زیبایی که موردتوجه بسیاری از آقایان قرار گرفته است، ابدومینوپلاستی مردان است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این جراحی بدانید.

ابدومینوپلاستی مردان چیست؟

ابدومینوپلاستی مردان یا تامی تاک نوعی از جراحی زیبایی است که طی آن پوست شل شکم و چربی‌های اضافی این ناحیه برداشته می‌شود. در واقع پس از انجام این جراحی می‌توانید شاهد پوستی صاف و شکمی با اندازه مناسب باشید. ابدومینوپلاستی نیز خود دارای انواع مختلفی است.

انواع جراحی شکم مردان

جراح متخصص بر اساس میزان چربی، میزان افتادگی پوست شکم و… یکی از روش‌ها را با مشورت بیمار برمی‌گزینند. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مینی ابدومینوپلاستی

در عمل مینی ابدومینوپلاستی تنها ناحیه زیر شکم فرد شکافته شده و چربی برداشته می‌شود. این جراحی برای افرادی مناسب است که میزان چربی انباشته شده آن‌ها خیلی زیاد نباشد. باتوجه‌به این که میزان چربی کمتری در این روش نسبت به تامی تاک کامل برداشته می‌شود به همین دلیل دوران نقاهت کوتاه‌تری نیز طی می‌شود.
در مجموع افراد پس از ابدومینوپلاستی بین ۷ تا ۱۰ روز نیاز دارند تا فعالیت‌های سبک خود را آغاز کنند. همچنین پس از ۶ هفته می‌توانید فعالیت‌های سنگین خود مانند رفتن به باشگاه را شروع کنید. همچنین می‌توان گفت که زخم کمتری نیز در اثر این مدل از جراحی ایجاد می‌شود.

ابدومینوپلاستی کامل

همان‌طور که از نام آن پیداست، در این روش برش‌های گسترده‌تری نسبت به مینی ابدومینوپلاستی در شکم ایجاد می‌شود. در واقع در این مدل، برش‌ها از ناحیه اطراف لگن شروع شده و تا ناحیه نزدیک ناف ادامه دارد. ابدومینوپلاستی کامل برای مردانی که دارای میزان چربی متوسط یا زیاد هستند مناسب است.

ابدومینوپلاستی ۳۶۰ درجه

این جراحی که به ابدومینوپلاستی گرداگرد نیز شناخته می‌شود روشی جامع است که پوست و چربی اضافی در کل قسمت میانی شامل جلو، پهلو و پشت شکم برداشته می‌شود. این روش اغلب برای مردانی توصیه می‌شود که کاهش وزن قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند و پوست اضافی در دور شکم به وجود آمده است.

دلایل ابدومینوپلاستی شکم مردان

توجه داشته باشید که برخی از افراد با وجود ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب نیز نتوانسته‌اند آویزان بودن پوست شکم را از بین ببرند. در چنین شرایطی بهترین و مطمئن‌ترین روش برای از بین بردن پوست شل و اضافی شکم، انجام عمل ابدومینوپلاستی است. همچنین اگر فرصتی برای انجام ورزش و رفتن به باشگاه‌های ورزشی را ندارید نیز می‌توانید با انجام این عمل جهت رسیدن به اندام ایده آلتان اقدام کنید.

به لحاظ روانی نیز این عمل باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. در واقع داشتن ظاهری که مدنظرمان است می‌تواند اعتمادبه‌نفس ما را افزایش دهد. این امر می‌تواند تأثیر مثبتی در جهت انجام فعالیت‌هایمان در جامعه داشته باشد.

انجام ابدومینوپلاستی همراه با سایر جراحی‌های زیبایی مردان

یکی از مزیت‌های عمده ابدومینوپلاستی مردان، امکان انجام آن با سایر جراحی‌های زیبایی است. به طور مثال، این جراحی را می‌توان با عمل سینه مردان انجام داد. جراحی ژنیکوماستی برای کوچک‌کردن سینه مردان انجام می‌شود. در واقع چاقی بیش از حد، کاهش وزن شدید، تولید استروژن زیاد در بدن و… می‌تواند موجب افتادگی پوست ناحیه سینه‌ها و افزایش اندازه آن‌ها شود. از همین رو می‌توانید هم‌زمان ابدومینوپلاستی و ژنیکوماستی را انجام دهید.

همچنین درصورتی‌که چربی‌های اطراف شکم و پهلوها نیز زیاد باشد، می‌توان هم‌زمان با ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک یا لیپوساکشن آن ناحیه از بدن را نیز انجام داد. این مزیت در ابدومینوپلاستی موجب می‌شود تا هرچه سریع‌تر بتوانید به اندام دلخواه خود دست پیدا کنید.

مراحل جراحی شکم مردان

همان‌طور که پیش‌ازاین آشنا شدیم، انواع گوناگونی از ابدومینوپلاستی مردان وجود دارد که هر کدام به لحاظ برش شکم و موارد جزئی‌تر می‌تواند نسبت به هم متفاوت باشند. از همین رو ساعات انجام این جراحی بین ۲ تا ۵ ساعت متغیر است. مراحل انجام این به شرح زیر است:

  1. در مرحله اول پزشک بر اساس شرایط شما اقدام به بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی می‌کند.
  2. در این مرحله پزشک برش را در ناحیه شکم ایجاد می‌کند. میزان برش بر اساس نوع ابدومینوپلاستی تعیین می‌شود. بااین‌حال به طور متوسط می‌توان گفت که برش از ناحیه لگن تا زیر ناف را در بر می‌گیرد. جراح اطمینان حاصل می‌کند که برش تاحدامکان محتاطانه باشد و حداقل جای زخم و نتیجه زیبایی را به همراه داشته باشد.
  3. پس از ایجاد برش، جراح بادقت پوست و بافت چربی را از ماهیچه‌های زیرین شکم برمی‌دارد. این مسئله امکان دسترسی بهتر به ماهیچه‌ها را فراهم می‌کند. همچنین در صورت لزوم امکان حذف چربی اضافی را با استفاده از لیپوساکشن مهیا می‌کند.
  4. این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل ابدومینوپلاستی است. زیرا باید برش ایجاد شده در ناحیه شکم به شکلی بخیه زده شود که پوست این ناحیه سفت و محکم دیده شود. از همین رو به لحاظ زیبایی‌شناسی می‌توان گفت که مرحله چهارم اهمیت زیادی دارد.
  5. به دلیل بلندشدن و سفت‌شدن پوست، موقعیت اصلی ناف ممکن است دیگر مناسب نباشد. در این حالت، جراح یک دهانه جدید برای ناف ایجاد می‌کند و بادقت آن را در جای خود بخیه می‌زند. همچنین اطمینان حاصل می‌کند که طبیعی و متناسب با شکم به نظر برسد.
  6. در نهایت، قسمت برش زده شده و جای بخیه با چسب‌های پوستی یا نوار جراحی به‌دقت بسته می‌شود.

مراقبت‌های بعد از عمل ابدومینوپلاستی مردان

پس از انجام جراحی، تورم و درد به‌احتمال زیاد قسمت شکم را درگیر خواهد کرد. البته این امر به‌مرورزمان کاهش میابد. بااین‌حال باید برخی موارد را رعایت کنید تا بتوانید دوران نقاهت را طی کرده و نتایج عمل را با کیفیت بهتری مشاهده کنید. از جمله مواردی که باید رعایت کنید به شرح زیر است:

  • داروهای تجویز شده از سوی جراح را مصرف کنید.
  • گن‌های مخصوص تجویز شده از سوی پزشک را در دوران نقاهت بپوشید.
  • در هفته اول پیاده‌روی برای شما توصیه می‌شود تا گردش خون بهبود پیدا کند.
  • در ۶ هفته اول از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین مانند ورزش خودداری کنید.
  • به یاد داشته باشید که شرایط هر بیمار با افراد دیگر متفاوت است. از همین رو بهتر است هر نوع نگرانی خود را با پزشک جراح خود در میان بگذارید.

عوارض ابدومینوپلاستی مردان

ابدومینوپلاستی مردان مانند هر نوع جراحی دیگری همواره ممکن است با عوارض مختلف همراه باشد. البته انتخاب پزشک غیرماهر می‌تواند احتمال ابتلا به عوارض گوناگون را افزایش دهد. از همین رو بهتر است در انتخاب پزشک جراح خود نهایت دقت را به خرج دهید. از عوارض احتمالی ایجاد شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد و تورم که به‌مرورزمان کاهش پیدا می‌کند.
  • به‌وجودآمدن زخم‌هایی مانند اسکار هایپرتفروفیک
  • تجمع مایع در زیر پوست که ممکن است نیاز به تخلیه یا درمان اضافی داشته باشد.
  • آسیب به بافت‌های بدن و نکروز (بافت‌مردگی)
  • بی‌حسی در اطراف ناحیه جراحی شده
  • خونریزی

هزینه ابدومینوپلاستی مردان

قیمت ابدومینوپلاستی مردان بر اساس مصوبه سال ۱۴۰۲ در مجموعه الو جراح معادل ۳۵-۴۰ میلیون تومان است. شایان‌ذکر است که تمامی جراحی‌های ذکر شده توسط دکتر فرید مرادیان انجام می‌شود.

سؤالات متداول

آیا ابدومینوپلاستی مردان می‌تواند شکمی صاف ایجاد کند؟

عمل ابدومینوپلاستی مردان این پتانسیل را دارد که یک روش جراحی متحول‌کننده باشد که چربی و پوست اضافی را از بین می‌برد که در نتیجه آن شکمی صاف و سفت‌تر دارید.

آیا پس از جراحی ابدومینوپلاستی مردان امکان افزایش چربی و بازگشت شکم قبلی وجود دارد؟

اگرچه این جراحی ماندگاری بالایی دارد اما نمی‌توانید از شکم در برابر انباشته کردن چربی‌ها به‌صورت دائمی محافظت کند. از همین رو بهتر است مواردی مانند رژیم غذایی مناسب و ورزش‌کردن را نیز ادامه دهید.

حداقل سن موردنیاز برای ابدومینوپلاستی مردان چقدر است؟

هیچ شرط سنی خاصی برای انجام ابدومینوپلاستی مردان وجود ندارد. بااین‌حال افراد در سنین نوجوانی و کمتر باید بدانند که نتایج ممکن است دائمی نباشد زیرا نوسانات وزنی قابل‌توجه می‌تواند باعث بازگشت شکم افتاده و شل‌شدن پوست شود. از همین رو توصیه می‌کنیم افراد تا دوران پس از بلوغ صبر کنند. برای افراد مسن‌تر توجه به این نکته مهم است که برخی از بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای ممکن است بر واجد شرایط بودن آنها برای جراحی تأثیر بگذارد و دوره بهبودی را طولانی‌تر کند.

BMI بیمار برای ابدومینوپلاستی مردان چقدر باید باشد؟

محدوده BMI برای ابدومینوپلاستی مردانه تا ۳۰ است. اگرچه ممکن است جراح این عمل را روی افراد با BMI بالای ۳۵ انجام دهد. برای افراد دارای BMI بالای ۳۵ جراحی کاهش وزن مانند اسلیو معده قبل از ابدومینوپلاستی ممکن است گزینه مناسب‌تری باشد.

بین لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی مردان کدام روش بهتری است؟

انتخاب بین ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن به اهداف فردی بیمار، میزان چربی اضافی و کیفیت پوست شکم بستگی دارد. لیپوساکشن برای برداشتن مقادیر کمتر چربی از نواحی خاص مناسب است و پوست اضافی را درمان نمی‌کند. در مقابل، ابدومینوپلاستی هم رسوبات چربی و هم پوست اضافی را از بین می‌برد و درعین‌حال ماهیچه‌های شکم را نیز سفت می‌کند.

سخن پایانی

به‌طورکلی ابدومینوپلاستی مردان در جهت برداشتن چربی‌های اضافی و صاف‌کردن شکم‌ها به کار می‌رود. از همین رو امروزه انواع مختلفی از ابدومینوپلاستی یا تامی تاک مانند مینی ابدومینوپلاستی، ابدومینوپلاستی کامل، گسترش‌یافته، گرداگرد و فلور د لیس وجود دارد. به‌طورکلی دلایلی مانند کاهش وزن شدید، عدم فرصت برای ورزش‌کردن و در نتیجه کاهش چربی‌ها و… از دلایل استفاده مردان از ابدومینوپلاستی شناخته شده است. پس از انجام عمل نیز باید برخی موارد مانند مصرف داروهای تجویز شده، پیاده‌روی‌کردن و… را رعایت کنید.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نظر زیبا جویانی که در الوجراح عمل پروتز سینه انجام داده‌اند

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

نظر زیباجویانی که از الو جراح خدمات دریافت کرده‌اند

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *