فرق لیپوساکشن و لیپوماتیک

خلاصه مطلب:

در این مقاله به تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک و مزایا و معایب هر کدام پرداخته‌ایم. برای مطالعه کلیک کنید.
فرق لیپوساکشن و لیپوماتیک
در این مقاله:

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک چیست؟

در این محتوا به پاسخ این سؤال خواهیم پرداخت و فرق لیپوساکشن و لیپوماتیک را بررسی خواهیم کرد. توجه به اندام و تلاش برای زیباسازی و فرم دهی بدن همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. علاوه بر ورزش که میتواند تأثیر بسزایی در حفظ و شکل بدن داشته باشد، ویژگیهای ژنتیکی و برخی عوامل نظیر بارداری و زایمان، زیباجویان را جهت داشتن پیکری زیباتر به سمت اعمال جراحی سوق می‌دهد. لیپوساکشن و لیپوماتیک دو تا از روش‌های جراحی زیبایی به منظور حذف چربیها هستند. در ادامه مختصری در خصوص هر یک از این روش‌ها و مزایا و معایب آن‌ها توضیحاتی داده میشود.

لیپوساکشن چیست؟

یکی از روش‌های زیباسازی پیکر و حذف چربیهای زائد در نواحی مختلف بدن روش لیپوساکشن است که با نام‌های مختلفی مانند لیپو پلاستی و یا لیپو نیز شناخته میشود و برای حذف چربیهای اضافه در نواحی مانند کمر، گردن، باسن، شکم، پهلو به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار میگیرد. اگرچه با این روش میتوان حربیهای زائد بدن را حذف کرد اما لیپوساکشن اساساً نمی‌تواند درمانی قطعی برای اضافه وزن باشد چرا که مانند اغلب روش‌های جراحی محدودیت‌ها و معایب خود را دارد.

در روش لیپوساکشن با ایجاد شیارهای بسیار کوچکی در پوست، لوله‌های نازکی با سرهای پهن که به کانولا معروف هستند به زیر پوست نفوذ میکنند. این لوله‌ها با استفاده از روش مکش، چربیهای زیر پوست را از بدن خارج می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز

لیپوساکشن یک روش تهاجمی بوده و اگرچه در پاره‌ای از موارد به‌صورت سرپایی نیز انجام میشود اما در اغلب موارد همراه با بیهوشی است؛ از همین رو بیمار در زمان عمل دردی را احساس نمیکند اما دارای دوره نقاهت است. بروز مشکلاتی مانند ورم، خون مردگی درد و کوفتگی از عوارض رایج این روش جراحی است. پیش از جراحی به منظور آگاهی از نحوه عمل و دردهای احتمالی توصیه میشود با پزشک در خصوص دردها و عوارض احتمالی و همچنین مسکن‌های مورد نیاز و طول دوره نقاهت گفتگو نمایید.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی به باسن

بعد از عمل لیپوساکشن مصرف آب و مایعات فراوان و همچنین مسکن‌های تجویزی توصیه میشود. جهت خارج کردن خون آب‌ها زیر پوست لوله‌های نازکی تعبیه شده است که بعد از عمل نیز باید مطابق دستور پزشک در محل صحیح قرار داده شود.

برخی از افراد ممکن است کاندیدهای مناسبی برای روش لیپوساکشن باشند در حالی که این روش ممکن است برای برخی زیباجویان نتیجه مطلوبی نداشته باشد. افرادی با سلامتی جسمی بالا، پوستی محکم و کشیده و عضلات ورزیده کاندیدهای مناسبی برای لیپوساکشن هستند در حالی که افراد سیگاری و همچنین افرادی که دارای اضافه وزن بیش از حد هستند، معمولاً گزینه‌های مناسبی برای این روش جراحی نیستند.

لیپوماتیک چیست؟

در روش لیپوماتیک چربی‌ها با استفاده از لوله‌های نازکی که در حال ارتعاش هستند، از بافت پوست جدا شده و به بیرون مکیده می‌شود. با توجه به این که در این روش احتمال آسیب به بافت‌های ماهیچه‌ای و عصبی بسیار کمتر از لیپوساکشن است، از همین رو ایمنی این روش نیز بیشتر است.

فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن ]چیست

شباهت و فرق لیپوساکشن و لیپوماتیک

شباهت و فرق لیپوساکشن و لیپوماتیک چیست؟ همان‌طور که در ابتدای متن اشاره شد، لیپوساکشن و لیپوماتیک هر دو روش‌های جهت بهبود وضعیت بدن و به اصطلاح پیکر تراشی میباشد که اساس هر دو روش نیز بر حذف چربیهای اضافه بدن استوار است. علیرغم این که در هر دو روش از دستگاهی مشابه و لوله کانولا استفاده میشود اما در روش لیپوماتیک یک کمپرسور هوا جهت ایجاد لرزش و ارتعاش درون دستگاه تعبیه شده است.

لیپوساکشن بهتر است یا لیپوماتیک؟

لیپوماتیک یک روش کم خطرتر جهت حذف چربیهای اضافه به ویژه چربی های موضعی است. در روش لیپوماتیک سلولهای چربی خارج شده از بدن آسیب کمتری می بینید از همین رو در صورت تمایل بیمار میتوان با تزریق این چربیها، نقاط مختلف بدن نظیر سینه و باسن را فرمدهی کرد. در روش لیپوماتیک لایه چربی باقیمانده در زیر پوست یکنواختی بیشاری دارد؛ از همین رو بر خلاف لیپوساکشن توده های چربی به صورت گلوله گلوله بوجود نمیآید.

برخلاف روش لیپوساکشن که عموما به بیهوشی کامل نیاز دارد روش لیپوماتیک را میتوان با بی حسی موضعی نیز انجام داد. کوفتگی بعد از عمل در لیپوماتیک بسیار کمتر است. در مقابل مدت زمان عمل مورد نیاز برای عمل لیپوماتیک بیشتر از لیپوساکشن است. برخلاف روش لیپوساکشن که بیمار بعد از عمل ملزم به استفاده از گن به مدت حداقل ۶ ماه است در روش لیپوماتیک بیمار تنها باید دو هفته گن بپوشد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که هیج کدام از این روشها نمی‌تواند جایگزین ورزش و رعایت رژیم غذایی جهت رسیدن به اندام ایده آل باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت لیپوساکشن، لیپولیز، لیپوماتیک

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نظر زیبا جویانی که در الوجراح عمل پروتز سینه انجام داده‌اند

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

نظر زیباجویانی که از الو جراح خدمات دریافت کرده‌اند

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *