مقایسه لیپولیز و لیپوماتیک بصورت کامل

در این مقاله به بررسی تفاوت این دو روش در از بین بردن چربی‌های بدن خواهیم پرداخت. بسیاری از افراد علیرغم انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی با انباشت توده‌های چربی در قسمت‌های مختلفی از بدن مواجه هستند. انباشت چربی به صورت کلی یا موضعی می‌تواند تأثیرات نامطلوبی بر زیبایی اندام به ویژه در خانم‌ها داشته باشد.

خوشبختانه پیشرفت علم و تکنولوژی این توانایی را به علم پزشکی بخشیده است تا با استفاده از تکنولوژی و بهره-گیری از متخصصین زبده یاری‌دهنده کسانی باشند که در تلاش و جستجوی پیری تراشیده و زیبا هستند. در این میان روش‌های متعددی برای این منظور استفاده می‌شود.

برخی از این روش‌ها به صورت جراحی توأم با ایجاد برش و بخیه بوده و اصطلاحاً به روش‌های تهاجمی معروف هستند برخی دیگر از روش‌ها برش‌های کمتر و زخم‌های کوچک‌تری در حین عمل بر روی پوست و بدن ایجاد می‌کنند که اصطلاحاً به روش‌های کم تهاجمی معروف هستند.

دو تا از شناخته‌شده‌ترین روش‌ها که جهت از بین بردن چربی‌ها به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش‌های لیپوماتیک و لیپوساکشن هستند. هر دو از جزو روش‌های کم تهاجمی می‌باشند به این معنی که در حین عمل خراش و بریدگی عمیقی بر روی بدن بیمار ایجاد نمی‌شود و دوره نقاهت آن‌ها در مقایسه با روش‌های تهاجمی مانند جراحی لیفت بسیار کمتر است.

تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز چیست؟

لیپوماتیک و لیپولیز جهت از بین بردن چربی‌ها در هر نقطه از بدن کاربرد گسترده دارند و بسیاری از افراد می‌تواند از این روش‌ها استفاده می‌کنند. اساس هر دو روش نیز بر مبنای ساکشن و خارج کردن چربی‌های زیر پوستی است. عمده تفاوت اصلی این دو روش در نحوه جدا سازی چربی از بافت است. به طوری که در روش لیپولیزر چربی‌ها با استفاده از حرارت ایجاد شده به وسیله لیزر در منطقه هدف به صورت موضعی ذوب شده و با استفاده از میله‌های باریکی که به دستگاه مکنده متصل است از بدن خارج می‌شود اما در روش لیپوماتیک خارج سازی چربی‌ها بدون آسیب زدن به آن‌ها صورت می‌گیرد. به‌طوری که با استفاده از انرژی امواجی خاص و به کمک ارتعاش چربی‌ها بدون آسیب از بدن خارج می‌شود در ادامه جهت روشن شدن تفاوت‌های هر دو روش مختصری در خصوص هر کدام توضیحاتی ارائه می‌گردد.

لیپولیز به چه صورت انجام می‌شود؟

در روش لیپولیز بعد از بی حسی با ایجاد برش‌های کوچکی در پوست منطقه هدف یک فیبر نوری بسیار باریکی را به زیر پوست وارد کرده و از طریق این فیبر نوری، لیزر به بافت هدف تابیده می‌شود. با حرکت دادن رشته‌های فیبری در زیر پوست انرژی لیزر به چربی‌های نقاط مختلف تابیده و باعث ذوب شدن آن‌ها می‌شود؛ به این صورت که چربی‌ها با صورت نیمه مایع شده و با استفاده از مکنده‌های به بیرون بدن تخلیه می‌شوند. لیپولیز عمدتاً برای از بین بردن چربی‌های موضعی کاربرد دارد.

لیپوماتیک به چه صورت انجام می‌شود؟

یکی از مدرن‌ترین روش‌های تخلیه چربی روش لیپوماتیک است در این روش مقادیر زیادی چربی را می‌توان تنها در یک جلسه از بدن بیمار تخلیه کرد. در لیپوماتیک با استفاده از امواج اینفراسونیک و با استفاده از میله‌های باریکی موسوم به کانولا چربی‌های زیر پوستی بدون این که آسیبی ببینند به صورت امولسیون در آمده و به بیرون بدن بیمار مکیده می‌شود.

تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز؛ کدام بهتر است؟

همان‌طور که پیشتر اشاره شد اساس تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز در نحوه جداسازی چربی از زیر بافت است. در روش لیپولیز انرژی لیزر با ایجاد حرارت زیاد بافت چربی را ذوب می‌کند. از همین رو سلول‌های چربی از بین رفته و امکان استفاده از چربی‌ها در قسمت‌های دیگر بدن بیمار ممکن نیست. این در حالی است که در روش لیپوماتیک امواج اینفراسونیک بدون اینکه آسیبی به سلول‌های چربی وارد کنند، چربی‌ها را به صورت مایع درآورده و به بیرون بدن هدایت می‌کنند.

نقطه قوت روش لیپوماتیک در این است که چون در این روش سلول‌های چربی آسیبی ندیده¬اند از این چربی‌ها می‌توان جهت فرم دهی در دیگر نقاط بدن مانند فرم دهی به لب‌ها، باسن، گونه، خط لبخند و زاویه فک استفاده کرد؛ اما در مقابل لیپولیز پیشرفته دقت بیشتر داشته و به منظور از بین بردن چربی‌های موضعی بسیار مناسب‌تر از روش لیپوماتیک است.

برای دریافت مشاوره غیر‌حضوری با ما در ارتباط باشید!