توده ژنیکوماستی

خلاصه مطلب:

عامل اصلی ایجاد ژنیکوماستی را می‌شناسید؟ در این مقاله به بررسی بافت ایجاد کننده ژنیکوماستی پرداخته‌ایم.
درمان توده ژنیکوماستی
در این مقاله:

بافت فیبروگلندولار (توده ژنیکوماستی)

توده ژنیکوماستی علت اصلی بزرگ دیده شدن پستان آقایان است. این غده ژنیکوماستی که بصورت “کیست” در پستان مردان جا خوش کرده است، مشکلات روحی و روانی جدی را با خود به همراه دارد. در این مقاله، به شیوه‌ای ساده و قابل فهم، سعی می‌کنیم توده ژنیکوماستی را برای شما توضیح دهیم.

توده ژنیکوماستی چیست؟

سینه آقایان به تعداد بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود. تقریباً ۵۰ تا ۶۰ درصد سینه مردان از بافت چربی تشکیل شده است. بخش دیگری از پستان شامل بافتهایی با نام‌های “connective tissue” و “cooper ligament” و دیگر عناصر پیچیده علمی است که قصد نداریم در این مقاله به آن ها بپردازیم.

اما بخش دیگری که به زبان عامیانه به آن “توده ژنیکوماستی” می‌گوییم و در جامعه هم به همین نام شناخته می‌شود، در واقع بافت فیبروگلندولار است. این بخش در خانم‌ها نیز وجود دارد و شیر مادر از طریق مجاری به نام breast lobules که در این ناحیه وجود دارد، به سمت نوک پستان منتقل می‌شود و نوزاد از آن استفاده می‌کند.

بافت فیبروگلندولار مانند غده تیروئید و غده فوق کلیوی به عنوان یک عضو و ارگان بدن محسوب می‌شود. از نظر جنین‌شناسی و آناتومی، این بافت مستقل از بافت چربی است و با هویت مستقلی در بدن وجود دارد.

همانطور که عرض کردیم، توده ژنیکوماستی اصلی‌ترین عامل بزرگی سینه آقایان است. این بافت هنگام عمل جراحی به هیچ وجه از طریق دستگاه‌های ساکشن خارج نمی‌شود!

به عبارت دیگر اگر شما یک خوشه انگور را در نظر بگیرید، دانه‌های انگور (همان بافت چربی) از طریق دستگاه‌های ساکشن جدا می‌شوند و ناحیه جراحی مسطح می شود. اما بخش چوبی یا اسکلت باقیمانده خوشه انگور (همان بافت فیبرگلندولار پستان) تنها به وسیله جراحی از بدن خارج می‌شود.

 

علائم توده ژنیکوماستی چیست؟

برای تشخیص بافت فیبروگلندولار بهتر است به متخصص مراجعه کنید، اما یکی از نشانه های رایج آن این است که هنگام لمس کردن سینه خود، بافت سفت و سخت(و گاهی همراه با درد) را حس می کنید.

از دیگر نشانه های ظاهری بافت فیبروگلندولار این است که در شرایط آب و هوایی سرد، جمع می شود و در آب و هوای گرم حالت شل و آویزان به خود می گیرد.

درمان غده ژنیکوماستی

تنها روش قطعی درمان غده ژنیکوماستی، عمل جراحی است. ورزش و داروها نمی‌توانند توده ژنیکوماستی را کاملاً درمان کنند. در عمل ژنیکوماستی، جراح از طریق برش‌های کوچک در پوست پستان، این بافت را از زیر پوست پستان آقایان جدا می‌کند. بنابراین عملا امکان برگشت ژنیکوماستی بطور کامل از بین می رود.

البته ورزش و تغذیه مناسب می‌توانند به عنوان اقدامات تکمیلی به عمل جراحی کمک کنند و از طریق ایجاد تناسب اندام و کاهش چربی، شکل پستان را بهبود ببخشند. اما باید توجه داشت همانطور که عرض کردیم، تنها راه قطعی برای درمان ژنیکوماستی، عمل جراحی است.

در پایان به این نکته توجه کنید که، هرگونه تصمیم برای درمان باید توسط یک متخصص و جراح با تجربه گرفته شود.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نظر زیبا جویانی که در الوجراح عمل پروتز سینه انجام داده‌اند

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

نظر زیباجویانی که از الو جراح خدمات دریافت کرده‌اند

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *