جراحی زیبایی سینه

خلاصه مطلب:

جراحی‌های زیبایی سینه انواع مختلفی دارند؛ هم در آقایان و هم در بانوان. برای آشنایی بیشتر با آن‌ها کلیک کنید.
جراحی های زیبایی سینه
در این مقاله:

جراحی زیبایی سینه

اگر شما به دنبال جراحی زیبایی سینه هستید اما مطمئن نیستید چه جراحی را باید انتخاب کنید، اولین مرحله مهم برای شما بررسی دقیق نیازها و انتظاراتتان است. آیا نارضایتی از شکل و اندازه سینه‌هایتان دارید؟ آیا این موضوع تاثیری بر روانی و اعتماد به نفس شما دارد؟ بررسی دقیق این مسائل و درک عمیق از آنچه که در واقع به دنبال آن هستید، می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.

در مرحله بعد، به دنبال اطلاعات کافی در مورد جراحی زیبایی سینه باشید. مشاوره با پزشکان متخصص و مطالعه منابع قابل اعتماد می‌تواند به شما در درک بهتر روش‌ها، مزایا و معایب، و انتظارات واقعی کمک کند. هدف نهایی این است که تصمیم‌گیری به طور آگاهانه و با اطلاعات کامل صورت گیرد تا شما به نتیجه مطلوب و متناسب با انتظارات خود برسید.

انواع عمل زیبایی سینه

جراحی پروتز سینه

برخی از بانوان از کوچک بودن حجم سینه‌های خود ناراضی هستند. این نوع از جراحی زیبایی سینه برای افزایش حجم و اندازه سینه‌ها کاربرد دارد. برای انجام این عمل، هم می‌توان از پروتز‌های نمکی یا سیلیکونی استفاده کرد و هم می‌توان از روش انتقال چربی قسمت‌های دیگر بدن به سینه‌ها استفاده کرد. عمل پروتز سینه از طریق ایجاد برش‌هایی در زیر سینه، یا زیر بغل انجام می‌شود. این عمل سبکی به حساب می‌آید و بهجو بلافاصله بعد از عمل نتیجه آن را مشاهده می‌کند.

مزایای عمل پروتز سینه شامل بهبود ظاهر سینه، افزایش اعتمادبه‌نفس و بهبود فرم بدن است. دوره نقاهت به طور معمول شامل چند روز استراحت و فعالیت محدود است و علائمی مانند تورم، کبودی و درد در عرض چند هفته بهبود می‌یابد. اگر از پروتزهای باکیفیت استفاده شود، نتایج این عمل طولانی و مادام‌العمر است.

بیشتر بخوانید: درمان افتادگی سینه

جراحی ژنیکوماستی

ژنیکوماستی شرایطی است که باعث بزرگ‌شدن بافت پستان در مردان می‌شود. از همین رو با جراحی ژنیکوماستی می‌توان برای ایجاد سینه مردانه‌تر و صاف‌تر اقدام به حذف بافت اضافی پستان کرد. مزایای اصلی این عمل داشتن سینه مردانه‌تر و بهبود شرایط جسمانی است. بزرگی سینه‌ها برای مردان اغلب به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بلوغ اتفاق می‌افتد.

استفاده از برخی داروها مانند داروهای ضدافسردگی، آنتی‌بیوتیک، داروهای تجویز شده برای شیمی‌درمانی و داروهای قلبی_عروقی نیز می‌تواند سبب بزرگی بیش از حد سینه در مردان شود. همچنین مصرف برخی از مواد مخدر مانند هروئین یا ماری‌جوانا نیز از عوامل تأثیرگذار دیگر هستند. برخی از بیماری‌ها مثل بیماری‌های کلیوی نیز می‌تواند موجب شرایط ژنیکوماستی یا همان بزرگی سینه مردان شود.

انجام عمل ژنیکوماستی برای افرادی توصیه می‌شود که بافت پستان بزرگی دارند و رژیم غذایی و ورزش نیز در کاهش سایز چربی شکم مؤثر واقع نشده است. همچنین بهترین زمان برای جراحی بعد از ۱۸ سالگی است. دوران نقاهت آن شامل چند روز استراحت و فعالیت فیزیکی محدود است. خطرات و عوارض مربوط به عمل جراحی ژنیکوماستی بسیار کم است.

دوران نقاهت ژنیکوماستی نیز کم بوده و معمولاً پس از یک یا دو هفته می‌توانید به فعالیت‌های عادی زندگی خود بپردازید. نتایج عمل جراحی ژنیکوماستی اگر به‌درستی انجام شود، دائمی است. از همین رو باید در انتخاب پزشک مناسب دقت کنید. شایان‌ذکر است که ماندگاری نتایج عمل به مواردی مانند رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش نیز بستگی دارد.

کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی

برخی از بانوان از بزرگ بودن بیش از حد سینه‌ها و مشکلات ناشی از آنان گلایه می‌کنند؛ مشکلاتی همچون درد ناحیه شانه و کتف. برای این عزیزان عمل ماموپلاستی بهترین گزینه است. این نوع جراحی زیبایی سینه، برای کاهش حجم سینه‌ها و ایجاد تناسب ناحیه سینه انجام می‌شود. همچنین با این کاهش حجم عوارض و درد‌های گفته شده نیز درمان می‌شوند. طی جراحی بخشی از بافت پستان‌ها برداشته می‌شود و تقارن بین هر دو پستان ایجاد می‌شود. به همراه این عمل می‌توان جراحی لیفت سینه را هم انجام داد.

بیشتر بخوانید: مزایای عمل ماموپلاستی

لیفت سینه

عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی نوعی جراحی زیبایی است که سینه‌های افتاده را به حالت طبیعی خود بازمی‌گرداند و به آن شکل مجدد می‌دهد. افتادگی سینه ممکن است به علت پیری، بارداری، افت وزن، ژنتیک و سایر عوامل به وجود بیاید. افراد سالمی که می‌خواهند شکل و موقعیت سینه خود را بهبود بخشند بهترین مراجعین برای جراحی لیفت سینه هستند.

همچنین لیفت سینه یکی از بهترین روش‌های زیبایی برای مادرانی است که پس از بارداری به دنبال خوش‌فرم کردن سینه‌های خود هستند. مزایای این جراحی ایجاد ظاهری جوان‌تر در سینه‌ها، طبیعی شدن فرم سینه و بهبود وضعیت جسمانی فرد است.

لازم به ذکر است در صورتی که علاوه بر افتادگی زیاد، بافت پستان نیز کم باشد، لیفت سینه به تنهایی برای بزرگ‌تر کردن آن کاربرد ندارد. در این حالت برای بزرگ کردن آن از پروتز استفاده می شود. نام این جراحی، پروتز پکسی است. این جراحی نیز بر اساس مدل برش پزشکان با شیوه‌های گوناگون انجام می‌شود.

انتخاب تکنیک مناسب برای عمل بر عهده جراح است که در ویزیت حضوری مشخص می شود. اکثر جراحان برش را در ناحیه سینه و زیر آن انجام داده و سپس اقدام به عمل زیبایی می‌کنند. برخی دیگر محل برش را در ناحیه آرئولا و اطراف آن انتخاب می‌کنند. دوران نقاهت این عمل شامل چند روز استراحت و فعالیت فیزیکی محدود است.

بیماران ممکن است با تورم، کبودی و ناراحتی روبرو شوند که به‌مرورزمان این موارد کاهش میابد. نتایج جراحی لیفت سینه معمولاً طولانی‌مدت است. تا زمانی که سبک زندگی سالم و رژیم غذایی اصولی را رعایت کنید و همچنین تغییرات هورمونی مهم نداشته باشید می‌توانید از پایداری نتیجه لیفت سینه اطمینان داشته باشید.

عمل بازسازی سینه

ممکن است بانویی بخشی از پستان یا تمامی حجم آن را در اثر جراحت یا سرطان سینه از دست بدهد. عمل بازسازی سینه که جراحی آنکوپلاستیک سینه نیز نامیده می‌شود، برای بازسازی یا بازیابی یک یا هر دو سینه پس از عمل ماستکتومی، لامپکتومی و یا آسیبهای وارده به سینه انجام می‌شود. حجم از دست رفته سینه به کمک کاشت پروتز سینه یا انتقال بافت از قسمت‌های دیگر بدن بازسازی می‌شود. بازسازی سینه را می‌توان بلافاصله پس از ماستکتومی یا در زمانی دیگر انجام داد.

جراحی‌های تطبیق جنسیت

در افرادی که قصد تغییر جنسیت دارند، بازسازی وضعیت سینه برای ایجاد ظاهر مطلوب بسیار مهم است. بنابراین عمل‌هایی که هدفشان تغییر ظاهر سینه‌ها است بخشی مهمی از جراحی‌های تطبیق جنسیت را شامل می‌شوند.

در افرادی که قصد تغییر جنسیت از زن به مرد را دارند، تخلیه سینه جز الویت‌های مهم این افراد جهت تطبیق جنسیت است. طی این جراحی بافت چربی ناحیه سینه، مجاری شیری و بافت پستان به طور کامل تخلیه می‌شود و سینه بهجو مشابه سینه طبیعی یک مرد می‌شود.

در مقابل در افرادی که قصد تغییر جنسیت از مرد به زن را دارند، با بهره‌گیری از عمل پروتز سینه، برجستگی لازم برای ایجاد حالت زنانه در سینه‌ها ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلایل افتادگی سینه

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع عمل زیبایی سینه آشنا کنیم. ما در مجموعه زیبایی الو جراح به سرپرستی دکتر فرید مرادیان (فوق تخصص جراحی سینه و سرطان،اونکوپلاستی پستان) نزدیک به ۴ سال است به شکل تخصصی که در حوزه جراحی زیبایی سینه فعالیت می کنیم. برای دریافت مشاوره تخصصی کافیست از طریق شماره تماس یا واتساپ با ما در ارتباط باشید.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *