فرق لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی

خلاصه مطلب:

در این مقاله 2 روش رایج در پیکر‌تراشی را بررسی کرده‌ایم و به مزایا و معایب هر کدام پرداخته‌ایم. برای مطالعه کلیک کنید.
فرق لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی
در این مقاله:

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک دو مورد از روش‌های رایج جهت بهبود فرم اندام و یا به اصطلاح پیکر تراشی هستند. اگر کنجکاو هستید بدانید ابدومینوپلاستی چیست؟ لیپوماتیک چیست؟ فرق ابدومینوپلاستی و فرق لیپوماتیک چیست؟ تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک با تفاوت‌های آن‌ها نیز آشنا شوید.

ابدومینوپلاستی چیست؟

فرق لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی چیست؟ یکی از روش‌های از بین بردن چربی‌ها به ویژه چربی‌های شکم، روش ابدومینوپلاستی است. به منظور سفت شدن عضلاتی که بعد از زایمان شل و آویزان شده و ظاهری نامطلوب دارند و یا برای از بین بردن پوست شل و آویزانی که در اثر کاهش وزن شدید به وجود می‌آید، از روش ابدومینوپلاستی استفاده می‌شود.

در واقع ابدومینوپلاستی جراحی زیبایی شکم است که در طی آن با برداشتن چربی‌های اضافه و پوست، شکمی صاف و یک دست ایجاد می‌کنند. علاوه بر این در ابدومینوپلاستی می‌توان عضلات زیرین شکم را نیز به یکدیگر دوخت تا عضلات شکم نیز به صورت صاف و یکپارچه شده و شکم فرم زیباتری پیدا کند.

ابدومینوپلاستی می‌تواند در بهبود عملکرد مثانه، بازیابی عضلات ضعیف شده، کاهش عفونت‌های پوستی و خارش پوستی به دلیل پوست بیش از حد و همچنین بهبود فرم شکم و بدن نیز مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی به باسن

ابدومینوپلاستی را می‌توان به دو شکل کامل و جزئی انجام داد. در ابدومینوپلاستی کامل با ایجاد یک برش بزرگ در شکم حجم گسترده‌ای از پوست و چربی‌های اضافه برش داده شده و برداشته می‌شوند در حالی که در روش ابدومینوپلاستی جزئی با ایجاد برش‌های کوچکی که عموماً در اطراف ناف می‌باشد در مقایسه با ابدومینوپلاستی کامل بافت کمتری برش داده شده و از بدن خارج می‌گردد. بعضاً از ابدومینوپلاستی جزئی می‌توان جهت حذف توده‌های چربی زیر شکم نیز استفاده کرد. ذکر این نکته شاید ضروری باشد که عمل ابدومینوپلاستی یک عمل زیبایی بوده و تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار ندارد.

 

فرق لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی چیست

ابدومینوپلاستی برای چه کسانی خوب است؟

مردان و زنانی که به طور کلی سالم بوده و مشکلات و بیماری خاصی ندارند، به لحاظ فیزیکی کاندیدای مناسبی برای ابدومینوپلاستی هستند. این افراد در صورتی که سیگاری نباشند و به وزن پایدار رسیده باشند می‌توانند عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهند. زنانی که بعد از بارداری دچار کشیدگی پوست شده و عضلات شکم آن‌ها شل شده می‌توانند با ابدومینوپلاستی شکمی صاف داشته باشند. این مطلب برای افرادی که دچار اضافه وزن‌های شدید بوده و با کاهش وزن دچار کشیدگی و افتادگی پوست هستند نیز صدق می‌کند.

ابدومینوپلاستی برای خانم‌هایی که قصد بارداری دارند توصیه نمی‌شود زیرا در حین بارداری با باز شدن ماهیچه‌های به هم دوخته شده ممکن است اثرات عمل از بین برود، از همین رو پیشنهاد می‌شود خانم‌ها بعد از بارداری ابدومینوپلاستی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: فرق لیپوماتیک و لیپوساکشن

ذکر این نکته حائز اهمیت است که ابدومینوپلاستی با ایجاد جای زخم همراه است این مطلب برای کسانی که ممکن است با محل زخم مشکل داشته باشند قابل توجه است. اگرچه که با پیشرفت تکنولوژی روش‌هایی برای بهبود محل زخم به وجود آمده و این قبیل نگرانی‌ها را به حداقل رسانده است.

لیپوماتیک چیست؟

فرق لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی چیست؟مانند ابدومینوپلاستی لیپوماتیک نیز یک روش پیکر تراشی است که در مقایسه با ابدومینوپلاستی با زخم‌ها و دوره نقاهت کوتاه‌تری همراه است از همین رو جزو روش‌های نیمه تهاجمی پیکرتراشی محسوب می‌شود.

اساس روش لیپوماتیک بر مبنای جداسازی چربی زیر پوستی به روش ساکشن است. در لیپوماتیک بعد از این که شیارهای کوچکی در پوست ایجاد کردند لوله‌های باریکی موسوم به لوله‌های کانو را به زیر پوست وارد کرده و با ایجاد خلأ چربی‌های زیر پوستی را به بیرون بدن تخلیه می‌کنند.

فرق لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی چیست، کدامیک بهتر است؟

با توجه به اطلاعات ارائه شده اکنون می‌توان به این سؤال پاسخ داد که فرق لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یک روش کاملاً تهاجمی بوده و به منظور کاهش وزن و از بین بردن پوست‌های شل و آویزان شکم استفاده می‌شود در حالی که لیپوماتیک یک روش نیمه تهاجمی بوده و برای کاهش چربی موضعی استفاده می‌شود. در مواردی که پوست بیمار شل و آویزان باشد و یا ماهیچه‌های شکم دچار افتادگی شده باشند استفاده از روش ابدومینوپلاستی بهتر است اما در افرادی که پوست شکم آن‌ها شل و آویزان نیست و چربی‌های شکم آن‌ها به صورت موضعی است توصیه می‌شود از لیپوماتیک استفاده کنند.

دیگر فرق لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی در این است که دوره نقاهت روش لیپوماتیک در مقایسه با روش ابدومینوپلاستی کوتاه‌تر است و بیمار زودتر می‌تواند به شرایط عادی برگردد و فعالیت‌های روزمره خود را از سر گیرد.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *