تفاوت ابدومینوپلاستی با مینی ابدومینوپلاستی

خلاصه مطلب:

ابدومینوپلاستی یا مینو ابدومینوپلاستی، کدام یک مناسب شماست؟ در این مقاله به همین موضوع پرداخته‌ایم.
تفاوت ابدو و مینی ابدو
در این مقاله:

تفاوت ابدومینوپلاستی با مینی ابدومینوپلاستی

دو تکنیک جراحی متداول برای رسیدن به بدن خوش‌فرم و ایده‌آل علی رغم افزایش سن و عوامل ژنتیکی عبارت‌اند از: ابدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی. هدف اصلی هر دو روش، کاهش میزان چربی در نواحی شکم و تغییر فرم آن است. اما در عین حال، تفاوت‌های مهمی بین پروسه و نواحی مورد هدف این دو روش وجود دارد. تفاوت بین ابدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی می‌تواند تأثیر زیادی بر نتیجه و رضایت شما از این جراحی داشته باشد.

آگاهی از این تفاوت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا روش مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید. بنابراین، مهم است که درباره‌ی این دو روش جراحی بیشتر بدانید و تصمیم خود را بر اساس اطلاعات دقیق و صحیح بگیرید. در این مطلب، به بررسی صفر تا صد تفاوت‌ ابدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی می‌پردازیم.

بررسی و مقایسه جزء به جزء ابدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی

در این قسمت به مقایسه مراحل جراحی این ۲ عمل از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم.

۱- تفاوت در نحوه‌ی برش زدن

در ابدومینوپلاستی، جراح یک برش طولانی و افقی (از جایی که افتادگی پوست شروع شده است) از یک سر ران تا سر دیگر و بالای ناحیه‌ی تناسلی ایجاد می‌کند. این برش ممکن است از یک باریکه تا یک خط بلند از ناحیه زیر شکم تا منطقه بین ناف و شکم باشد.

توجه داشته باشید که شکل و طول دقیق برش با توجه به میزان پوست اضافی تعیین می‌شود. هنگامی که پوست شکم برداشته می‌شود، عضلات شکم ترمیم و سفت می‌شوند. جهت برداشتن پوست اضافی در قسمت فوقانی شکم، برش دوم نیز در اطراف ناف ایجاد می‌شود.

در حالی که در مینی ابدومینوپلاستی، جراح یک برش کوچک‌تر نسبت به عمل ابدومینو‌پلاستی می‌زند. این برش معمولاً در ناحیه پایینی شکم، در نزدیکی خط مورچه‌ای یا ناف قرار می‌گیرد. همچنین در این عمل هیچ برشی اطراف ناف صورت نمی‌گیرد.

۲- برداشتن بافت چربی اضافی

پس از برش در ابدومینوپلاستی، جراح بافت چربی اضافی را از تمام نواحی شکم برمی‌دارد. این بافت ممکن است در ناحیه شکم و اطراف آن وجود داشته باشد. البته لزوماً تمام بافت چربی خارج نخواهد شد اما حجم قابل توجهی از چربی تخلیه می‌شود. در مینی ابدومینوپلاستی برخلاف ابدومینوپلاستی، جراح بافت چربی اضافی را تنها از ناحیه پایینی و زیر شکم برداشت می‌کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی چیست؟

۳- ترمیم و سفت کردن عضلات شکم

در این مرحله در ابدومینوپلاستی، عضلات شکم که ضعیف شده بودند و با یک‌دیگر فاصله داشتند سفت شده و کنار هم قرار می‌گیرند و به همین ترتیب، فرم شکم بهتر می‌شود. در مینی ابدومینوپلاستی، عضلات به گستردگی ابدومینوپلاستی به هم سفت نخواهند شد و تنها سلول‌های چربی اضافی ناحیه زیر شکم برداشته می‌شوند. مینی ابدومینوپلاستی نسبت به ابدومینوپلاستی یک روش کم تهاجمی‌تر است که شلی عضلات در زیر شکم را برطرف می‌کند.

۴- کشیدن پوست و برداشت پوست اضافی

در این مرحله‌ی مینی ابدومینوپلاستی، پوست ناحیه پایینی شکم به صورت محدودی کشیده شده و سپس پوست‌های اضافی برداشته می‌شوند. توجه کنید که برعکس ابدومینوپلاستی، تغییر شکل گسترده‌ای در عضلات توسط جراح رخ نمی‌دهد.

در عمل ابدومینوپلاستی، ممکن است جای ناف به دلیل برش‌های پوستی دچار تغییر شود. البته جراح با کشیدن پوست، ناف را دوباره در جای طبیعی خود قرار می‌دهد. اما در مینی ابدومینوپلاستی، جای ناف از اول دچار تغییر نخواهد شد.

۵- بخیه زدن

در هر دو روش، پس از اتمام مراحل عمل، بخیه‌‌ها با دوخت‌های قابل جذب به هم متصل می‌شوند و بر روی آن‌ها بانداژ قرار می‌گیرد و همچنین لوله‌ای زیر پوست برای جمع‌آوری مایعات پس از جراحی گذاشته می‌شود که بعد از چند روز برداشته خواهد شد.

۶- مدت زمان جراحی

جراحی ابدومینوپلاستی بین ۳-۵ ساعت و جراحی مینی ابدومینوپلاستی بین ۲-۳ ساعت طول خواهد می کشد.

بیشتر بخوانید: ابدومینوپلاستی مردان چیست؟

در ابدومینوپلاستی پوست شل و چربی‌های اضافی در تمام نواحی شکم برداشته و فرم داده می‌شود. در مینی ابدومینوپلاستی فقط پوست شل شده و بافت چربی اضافی از ناحیه پایینی شکم برداشت می‌شود. عضلات شکم در مینی ابدومینوپلاستی تنگ نمی‌شوند. در واقع تنها شلی عضلات نیمه پایینی و زیر شکم اصلاح خواهد شد.

سوالات متداول
۱- آیا نتایج جراحی ابدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی همیشگی است؟

فرم شکم شما بعد از انجام هر کدام از این جراحی‌ها، دائمی است. البته توجه داشته باشید که افزایش یا کاهش بیش از اندازه وزن، باعث تغییر در فرم شکل می‌شود.

۲- آیا ترک‌های پوستی بعد از انجام ابدومینوپلاستی کاملاً از بین خواهند رفت؟

این موضوع بسته به شدت و میزان ترک‌های پوستی شما دارد. در صورتی این ترک‌ها بالای ناف و بالای شکم ایجاد شده باشند، بعد از عمل از تعدادشان کم شده و به پائین ناف منتقل خواهند شد.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نظر زیبا جویانی که در الوجراح عمل پروتز سینه انجام داده‌اند

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

نظر زیباجویانی که از الو جراح خدمات دریافت کرده‌اند

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *