عوارض جراحی ژنیکوماستی

خلاصه مطلب:

اگر قصد انجام جراحی ژنیکوماستی را دارید بهتر است از عوارض آن نیز آگاه شوید. برای مطالعه کلیک کنید.
عوارض عمل ژنیکوماستی چیست؟
در این مقاله:

عوارض عمل ژنیکوماستی چیست؟

عوارض ژنیکوماستی در مردان را می‌شناسید؟ اگر بخواهیم در مورد عوارض جراحی ژنیکوماستی صحبت کنیم، باید ابتدا در مورد خطرات احتمالی این عمل جراحی توضیح دهیم. تصمیم‌گیری در مورد جراحی پلاستیک کاملا تصمیمی شخصی است و قبل از عمل باید به این نکته فکر کنید که آیا ارزشش دارد تا در مقابل پذیرفتن خطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی به هدف خود برسید یا نه. در این مقاله در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

عوارض ژنیکوماستی را می‌توان به ۳ دسته تقسیم‌بندی کرد.

  1. عوارض عمومی جراحی
  2. عوارضی که در اثر مهارت کم جراح ایجاد می‌شود.
  3. عوارضی که در اثر کم‌کاری بیمار در رعایت مراقبت‌های بعد از عمل بوجود می‌آید.

عوارض عمومی جراحی ژنیکوماستی عبارتند از:

  • خطرات ناشی از بیهوشی؛ احتمال ایجاد این خطرات پایین است. بیمار تحت نظارت کامل پزشک بیهوشی، بیهوش و جراحی می‌شود.
  • خونریزی بعد از عمل یا هماتوم؛ این مورد ممکن است در برخی موارد و در روز اول یا دوم بعد از عمل ایجاد شود. تیم جراحی الو جراح بعد از عمل با بیمار در ارتباط بوده و وضعیت وی را مدام چک می‌کنند.
  • تغییرات در نوک سینه یا حساسیت سینه ممکن است موقتی یا دائمی باشد. در اکثر موارد بعد از گذشت ۶ ماه این بیحسی برطرف می‌شود.
  • تجمع مایعات یا سروما؛ این مورد خطری برای فرد ایجاد نمی‌کند و مایع ترشح‌شده توسط درن‌ها تخلیه می‌شود.
  • درد در ناحیه سینه؛ بعد از گذشت چند روز به طور کامل رفع می‌شود.

در این ویدیو دکتر مرادیان در مورد عوارض احتمالی جراحی ژنیکوماستی مانند آمبولی صحبت کرده‌اند. شما را به مشاهده آن دعوت می‌کنیم.

 

بیشتر بدانیم: ژنیکوماستی چیست؟

عوارض این عمل در مردان که به دلیل مهارت و تسلط کم جراح ایجاد می‌شود، عبارتند از:

  1. نامتقارن شدن سینه‌ها که در اکثر موارد نیازمند جراحی ترمیمی است.
  2. آسیب به ساختارهای عمیق‌تر مانند عصب‌ها، رگ‌های خونی، عضلات و ریه‌ها می‌تواند اتفاق بیفتد و ممکن است موقتی یا دائمی باشند.
  3. احتمال جراحی دوباره
  4. اسکار یا رد بخیه نامطلوب

عوارض این جراحی که ممکن است در اثر عدم رعایت درست مراقبت بعد از جراحی ایجاد شود:

  1. عفونت محل برش که در اثر عدم رعایت صحیح موارد بهداشتی ایجاد شود.
  2. بهبود ضعیف زخم. قدرت بهبود زخم ارتباط زیادی با کیفیت پوست فرد دارد. سیگار کشیدن، مصرف مشروبات الکلی باعث بهبود ضعیف زخم می‌شود.

همچنین ممکن است از نتیجه کار پزشک متخصص خود راضی نباشید. برخی مردان بعد از عمل از شکل و اندازه سینه خود راضی نمی‌شوند. بهتر است پزشکی انتخاب کنید که در این کار کاملا حرفه‌ای است و از کارش مطمئن هستید. این کار به شما کمک می‌کند تا عوارض جراحی ژنیکوماستی خود را به حداقل برسانید.

بسیاری از این عوارض موقتی هستند و طی ۱۴ روز پس از عمل جراحی برطرف می‌شوند. در ادامه به توضیح کامل برخی از این عوارض می‌پردازیم تا بیشتر آشنا شوید و نگرانی‌تان برطرف شود.

خونریزی در عمل جراحی ژنیکوماستی چقدر خطرناک است؟

ممکن است در طول عمل جراحی یا بعد از عمل جراحی، خونریزی کنید. خونریزی بعد از عمل جراحی ممکن است به درمان فوری نیاز داشته باشد تا خون جمع‌شده تخلیه شود. البته وقوع چنین احتمالاتی بسیار نادر است و لازم نیست نگران باشید. برای کم شدن خطر بروز این عارضه، وسیله‌ای کوچک به نام درن به سینه‌ها متصل می‌شود تا هر گونه ترشحات خونی اضافی را تخلیه کند.

کیفیت مراقبت‌های بعد از عمل، در بروز برخی از عوارض عمل ژنیکوماستی در مردان تاثیر‌گذار است. افزایش فعالیت زیاد بعد از عمل جراحی می‌تواند منجر به احتمال خونریزی و جراحی دیگر شود.

توصیه می‌شود پس از عمل جراحی، دستورالعمل‌های لازم را رعایت کنید و ورزش و فعالیت شدید خود را در یک بازه زمانی مشخصی محدود کنید. از هیچ داروی گیاهی و مکمل رژیم غذایی استفاده نکنید، چون ممکن است احتمال خطر خونریزی جراحی را افزایش دهند. خونریزی می‌تواند در هر زمانی اتفاق بیفتد که معمولا در سه هفته اول شایع‌تر است. جراح ممکن است برای پیشگیری از لخته‌های خونی دارو تجویز کند.

نامتقارن شدن سینه‌ها

ممکن است بعد از عمل جراحی متوجه شوید که سینه، شکل نوک پستان یا اندازه سینه متقارن نیست. ممکن است برای متقارن شدن سینه‌ها بازهم نیاز به عمل جراحی داشته باشید.

تغییر در نوک پستان و حساسیت پوستی

یکی از عوارض جراحی ژنیکوماستی این است که ممکن است چندین ماه بعد از عمل جراحی در نوک پستان حساسیت احساس کنید که با برخی روش‌ها این حساسیت از بین می‌رود.

نکروز ارئولا و نوک سینه

این احتمال بسیار نادر است اما ممکن است بعد از عمل جراحی در نوک سینه و آرئولا جریان خون نداشته باشید که باعث از بین رفتن بافت در آن نقطه می‌شود. این امر منجر به زخم و تاخیر در بهبودی می‌شود.

عفونت

اگرچه عفونت جزو نادرترین عوارض ژنیکوماستی است اما می‌تواند بعد از عمل اتفاق بیفتد. برای پیشگیری از عفونت بعد از عمل جراحی، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، بستری شدن یا جراحی دیگر ضروری است.

اگر سابقه ابتلا به هر نوع عفونتی دارید، حتما قبل از عمل جراحی باید با پزشک متخصص خود در میان بگذارید. عفونت در دیگر قسمت‌های بدن ممکن است منجر به عفونت در ناحیه عمل شود. اغلب اوقات عفونت‌های پس از جراحی باعث جای بخیه گسترده‌تر و زمینه‌سازی برای عمل جراحی دیگر می‌شود.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *