بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل

خلاصه مطلب:

در این مقاله به این پرداخته ایم که آیا ژنیکوماستی بعد از جراحی برگشت‌پذیر است؟ برای مطالعه کلیک کنید.
بازگشت عمل ژنیکوماستی
در این مقاله:

بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل

بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل یکی از نگرانی‌های جدی و به‌حق بهجویان متقاضیان عمل ژنیکوماستی است؛ چراکه در غیر این صورت باعث هزینه مجدد جراحی، بد شکل شدن سینه، عوارض جراحی، اتلاف زمان و … خواهد شد. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله امکان بازگشت ژنیکوماستی را برای شما توضیح دهیم.

در ویدیو زیر دکتر فرید مرادیان بصورت کامل در مورد بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل توضیحاتی را اراده داده‌اند که شما را به مشاهده آن دعوت می کنیم.

عمل ژنیکوماستی غالباً به جهت مشکلات روحی و روانی که برای فرد ایجاد می‌کند و همچنین ظاهر زنانه آن انجام می‌شود. مخصوصاً در افرادی که ژنیکوماستی گرید ۳ و ۴ دارند این مشکلات بسیار بیشتر هستند و ریسک بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل برای آن‌ها خیلی مهم است.

آیا ژنیکوماستی برگشت پذیر است؟

بگذارید خیال شما را راحت کنیم؛ از بین ۲۵۰۰ عمل ژنیکوماستی که ما در مجموعه الو جراح انجام داده ایم، حتی یک مورد هم برگشتی نداشته است. بنابراین اگر جراحی شما با تکنیک اصولی و صحیح انجام شود و بافت فیبروگلندولار شما کامل خارج گردد، هیچ گونه بازگشتی نخواهد داشت.

تکنیک جراحی ژنیکوماستی بسته به شرایط فرد و تشخیص جراح ممکن است متفاوت باشد و برش جراحی از بالای هاله سینه یا زیر بغل ایجاد شود.

طبق تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید سینه در حالت ژنیکوماستی، علاوه بر چربی، بافت توده‌ای دارد.

طی عمل جراحی تقریباً تمام قسمت بافت توده‌ای برداشته می‌شود و در ناحیه اصلی عمل هیچ توده و بافتی باقی نمی‌ماند؛ بنابراین امکان برگشت‌پذیری این عمل وجود ندارد چون بافت کامل برداشته‌شده است.

بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل

درصورتی‌که شخص بعد از عمل ورزش نکند یا رعایت رژیم غذایی نداشته باشد همان‌طور که چربی در سایر قسمت‌های بدن می‌تواند جمع شود در ناحیه سینه هم جمع می‌شود. ولی بافت توده یا فیبروگلندولار وجود ندارد و امکان بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل به‌طور کامل از بین می‌رود.

در جراحی ژنیکوماستی هدف از برش دو چیز است:

  1. بافت فیبروگلندولار یا بافت غددی پستان به‌صورت کامل خارج شود.
  2. چربی موجود در سینه ساکشن شود.

توصیه برای انجام عمل ژنیکوماستی

توصیه ما برای عزیزانی که درگیر گرید‌های ۱ و ۲ هستند، این است که درصورتی‌که از شکل و ظاهر سینه‌های خود راضی هستند و هنگام پوشیدن لباس یا حضور در استخر احساس خجالت‌زدگی نمی‌کنند، می‌توانند نسبت به جراحی اقدام نکنند. بااین‌حال احتمال بزرگ شدن سینه‌ها برای این افراد در سال‌های آینده بالاست.

از این رو بسیاری از افراد با انگیزه جبران صدمات روحی وراد شده نسبت به درمان ژنیکوماستی اقدام می‌کنند. در انتخاب روش درمان دقت کنید. از روش درمانی استفاده کنید که ریسک بازگشت ژنیکوماستی آن کم باشد.

شایان ذکر است در تکنیک جراحی اگر بافت فیبروگلندولار پستان به‌صورت کامل و اصولی تخلیه نشود و صرفاً با دستگاه‌های مرسوم ساکشن چربی‌های آن خارج گردد، امکان بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل بسیار بالا خواهد بود

در مقاله ژنیکوماستی به‌صورت کامل درباره این عارضه، جراحی ژنیکوماستی، عوارض ژنیکوماستی، مدت نقاهت آن و مسائل مشابه، پرداخته‌شده است که شما را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *