عوارض عمل سانترال لب چیست؟

اگر می‌خواهید جراحی زیبایی انجام دهید، بهتر است قبل از تصمیم‌گیری، عوارض آن را به‌خوبی بشناسید و با آگاهی کامل در مورد آن‌ها نسبت به انجام ان اقدام کنید. تمامی جراحی‌ها عوارضی دارند. جراحی سانترال لب نیز این قاعده مستثنا نیست. عوارض سانترال لب را می‌توان به 2 بخش عوارض عمومی و عوارض خاص تقسیم کرد.

عوارض عمومی، عوارضی هستند که بروز آن‌ها بعد از جراحی طبیعی بوده و بعد از گذشت مدت‌زمان معینی رفع می‌شوند. عوارض خاص، عوارضی هستند که بروز آن‌ها طبیعی نبوده و در اثر مهارت کم جراح و قصور پزشکی ایجاد می‌شوند. این عوارض ممکن است مدت‌زمان طولانی‌تری فرد را درگیر خود کنند و سلامتی یا زیبایی وی را به خطر بیندازد.

در ادامه به بررسی هرکدام از عوارض سانترال لب پرداخته‌ایم تا بتوانید با آگاهی کامل نسبت به انتخاب جراح و گروه پزشکی مناسب اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: سانترال لب با پلکسر

عوارض عمومی جراحی

جراحی سانترال لب، عملی سبک به‌حساب می‌آید و مدت‌زمان انجام آن کوتاه است و حدود ۴۵ دقیقه از زمان می‌برد. این جراحی به‌صورت سرپایی انجام می‌شود؛ یعنی با ایجاد بی‌حسی موضعی در ناحیه لب و بینی جراحی انجام می‌شود.

بی‌حسی موضعی با تزریق ماده بی‌حس‌کننده در اطراف ناحیه لب و بینی ایجاد می‌شود. ممکن است بدن برخی از افراد به این ماده بی‌حس‌کننده حساسیت نشان دهد.

این عوارض شامل مواردی می‌شود که بعد از انجام جراحی ممکن است بروز کند و بروز آن‌ها کاملاً طبیعی است، مانند درد بعد از جراحی. این عوارض به کمک مصرف دارو و رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی به‌مرور کم شده و به‌طور کامل رفع می‌شود.

عوارض عمومی سانترال لب شامل موارد زیر است.

  • حساسیت به ماده بی‌حس‌کننده.
    احتمال بروز آن بسیار اندک است و گروه جراحی وجود این حساسیت را قبل از شروع جراحی تست و بررسی می‌کنند.
  • بی‌حسی محل جراحی.
    ممکن است تا چند ساعت بعد از جراحی، در ناحیه اطراف لب و بینی احساسی بی‌حسی داشته باشید. این بی‌حسی در اثر تزریق ماده بی‌حس‌کننده به وجود می‌آید و کاملاً طبیعی است و بعد از گذشت چند ساعت به‌طور کامل رفع خواهد شد.
  • درد بعد از جراحی.
    وجود مقداری درد بعد از اتمام جراحی است. این درد بعد از گذشت چند ساعت برطرف می‌شود. ممکن است پزشک جراح برای راحتی شما مسکن تجویز کند.
  • کبودی و ورم بعد از جراحی.
    کبودی و تورم بعد از جراحی از نادرترین عوارض عمل سانترال لب هستند. در اکثر جراحی‌های سانترال لب تورم یا کبودی در محل جراحی ایجاد نمی‌شود. پس‌ازاین بابت تقریباً خیالتان راحت باشد.

عوارض خاص سانترال لب

این عوارض درواقع نباید به وجود بیایند. منظور از عوارض خاص سانترال لب، عوارضی هستند که در اثر قصور پزشکی و کم‌دقتی گروه جراحی ایجاد می‌شود. چون محل جراحی در ناحیه وسط صورت قرار دارد و به‌خوبی در دید است، بروز آن‌ها می‌تواند تأثیر منفی در زیبایی چهره و حتی در سلامتی شما داشته باشد.

پس ضمن کسب آگاهی در مورد عوارض سانترال لب، در انتخاب گروه جراحی خود دقت لازم را داشته باشید.

  • باقی ماندن رد بخیه.
    محل برش عمل سانترال لب درست زیر بینی است. بخیه‌های این جراحی به ظریف‌ترین حالت ممکن زده می‌شود تا اثری از رد بخیه در محل برش باقی نماند. مهارت جراح در باقی نماندن رد بخیه بسیار مؤثر است. در هنگام انتخاب جراح، نمونه جراحی‌های قبلی وی را به‌خوبی بررسی کنید تا دچار این عارضه از عوارض سانترال لب نشوید.
  • ایجاد فاصله زیاد بین دو لب.
    یکی از کاربردهای اصلی سانترال لب، ایجاد فاصله‌ای کم بین لب بالا و پایین است که در هنگام خندیدن خود را نشان می‌دهد و به لبخند هالیوودی معروف است. اگر جراح در هنگام جراحی، مقداری بیش‌ازحد استاندارد از بافت بین لب و بینی را بردارد، فاصله زیادی بین لب بالا و پایین ایجاد می‌شود و دهان در حالت عادی بازمی‌ماند و دندان‌ها دیده می‌شود.
    این اتفاق تأثیر بدی بر روی ظاهر فرد می‌گذارد و باعث از بین رفتن زیبایی چهره فرد می‌شود. با بررسی سابقه و مهارت جراح و انتخاب جراح مناسب، از بروز این عارضه از عوارض سانترال لب جلوگیری کنید.
  • کم شدن بیش‌ازحد فاصله لب و بینی.
    جراحی سانترال لب برای کسانی که فاصله لب تا بینی آن‌ها بیش‌ازحد کم است، مناسب نیست. پس بنابراین این افراد کاندید مناسبی برای این نوع جراحی نیستند. در صورت انجام جراحی برای این افراد، این خطر وجود دارد که فاصله بین لب و بینی آن‌ها بیش‌ازحد استاندارد کم شده و از تناسب اجزای صورت آن‌ها و درنتیجه زیبایی آن کاسته شود.

در این مقاله سعی داشتیم در مورد عوارض سانترال لب صحبت کنیم و شما را با این عوارض آشنا کنیم تا بتوانید با دید باز در مورد انجام این جراحی تصمیم بگیرید.

اگر در مورد جراحی سانترال لب نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید، می‌توانید به مقاله سانترال لب چیست مراجعه کنید.

بیشتر بدانیم: سانترال لب چیست؟

برای دریافت مشاوره غیر‌حضوری با ما در ارتباط باشید!