درمان ژنیکوماستی با دارو

خلاصه مطلب:

آیا درمان ژنیکوماستی با دارو امکان‌پذیر است؟ در این مقاله به این سوال پرداخته‌ایم. برای مطالعه کلیک کنید.
درمان ژنیکوماستی با دارو
در این مقاله:

درمان ژنیکوماستی با دارو

ژنیکوماستی یا بزرگی سینه مردان، یک مشکل در ظاهر آقایان است که برای آن‌ها ناخوشایند است. این موضوع روی ظاهر و اعتماد به نفس مردان تأثیر بدی می‌گذارد. برای رفع این مشکل، درمان‌های زیادی در دسترس است. یکی از این درمان‌ها که افراد ابتدا به آن روی می‌آورند، مصرف دارو و قرص است. برخی پزشکان دارو خوردن را به‌عنوان اولین راه پیشنهاد می‌دهد و در مراحل بعدی درمان‌های دیگری مثل جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مطلب قصد داریم در خصوص درمان ژنیکو

قرص تاموکسیفن برای درمان ژنیکوماستی

برای درمان ژنیکوماستی با قرص، در مرحله‌ی اول داروی تاموکسیفن تجویز می‌شود. نولوادکس نام دیگر این دارو است. این دارو در اصل برای درمان سرطان پستان در بانوان استفاده می‌شود، اما برای ورزشکاران نیز کاربرد دارد. بسیاری از بدنسازان برای این که در ظاهر بدن بهتری داشته باشند، از داروهای استروئیدی استفاده می‌کنند. بعد از ترک مصرف استروئید، احتمال بزرگ و زنانه شدن سینه‌ی آن‌ها بالاتر می‌رود. ورزشکاران برای دوری از این عارضه از تاموکسیفن استفاده می‌کنند.

نحوه اثرگذاری تاموکسیفن به این شکل است که در غده هیپوفیز مغز تأثیر گذاشته و استروژن را کاهش می‌دهد. با این تأثیر، تستوسترون در بدن مرد افزایش پیدا می‌کند و سینه‌ها کوچک‌تر می‌شوند. این قرص برای درمان ناباروری مردان و القای تخمک گذاری در زنان نیز استفاده می‌شود.

معایب استفاده از تاموکسیفن

قرص تاموکسیفن دارای معایب زیادی است. یکی از مشکلات آمبولی یا لخته شدن خون در ریه است که می‌تواند منجر به مرگ شود! علاوه بر این، تأثیرگذاری این محصول روی مردان بالغ که هورمون‌های طبیعی دارند، بسیار کم است. همچنین مصرف زیاد این قرص می‌تواند باعث به هم خوردن تعادل هورمونی شود. در نتیجه مشکلاتی مثل اختلال نعوظ، درد عضلانی و ریزش موی شدید برای آقایان به وجود می‌آورد.

درمان ژنیکوماستی با قرص رالوکسیفن

ماستی با قرص بیشتر صحبت کنیم و با آگاهی بیشتری برای اقدام به درمان تصمیم بگیریم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

یکی دیگر از قرص‌هایی که برای درمان ژنیکوماستی به کار گرفته می‌شود، رالوکسیفن است. این دارو نیز کاربرد اصلی دیگری دارد. رالوکسیفن به‌صورت معمول برای درمان و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان در زنان یائسه استفاده می‌شود. مورد مصرف دیگر این قرص، جلوگیری از بروز سرطان است. به طور کلی عملکرد این قرص نیز محدود کردن ترشح استروژن است، به همین دلیل برای کوچک کردن سینه در آقایان به کار می‌رود. پزشکان مصرف این قرص را یک بار در روز به همراه غذا تجویز می‌کنند، البته ساعت مصرف آن باید دقیقاً مشخص باشد.

معایب استفاده از رالوکسیفن

این دارو نیز به خاطر تأثیرهایی که روی هورمون‌های بدن دارد، باعث مشکلات زیادی می‌شود. از جمله عوارض استفاده از رالوکسیفن، درد مفاصل و خطر ابتلا به پوکی استخوان شدید است. گرفتگی عضلات، عرق کردن، تورم دست و پا و سندرم شبه آنفولانزا، از دیگر عوارض درمان ژنیکوماستی با رالوکسیفن می‌باشد.

قرص کلومیفن برای درمان ژنیکوماستی

کلومیفن نیز در اصل برای درمان ناباروری در زنان و مردان استفاده می‌شود. این دارو، سطح هورمون‌های FSH و LH را بالا می‌برد. کارکرد این دارو در زنان تحریک به تخمک گذاری و در مردان ترشح بیشتر تستوسترون است. در نتیجه‌ی ترشح بیشتر تستوسترون در بدن مردان، سایز سینه‌ی آن‌ها کمتر می‌شود.

معایب استفاده از کلومیفن
استفاده از کلومیفن نیز معایب زیادی دارد و عوارضی برای بدن به ارمغان می‌آورد. یکی از مهم‌ترین مشکلات، ابتلا به اضافه وزن است که خود باعث بیماری‌های دیگری می‌شود. ناراحتی و تورم معده، سردرد، استفراغ و گر گرفتگی، از جمله عوارض این قرص هستند. احساس ناراحتی و درد در سینه نیز مسئله‌ی دیگری است که ممکن است برای مصرف‌کنندگان این قرص رخ دهد.

راهکار قطعی برای درمان بزرگی سینه مردان

یکی از مهم‌ترین روش‌های درمان بدون استفاده از قرص و دارو، جراحی است. درمان ژنیکوماستی با جراحی، گزینه‌ی پیشنهادی دکتر فرید مرادیان برای رهایی از شر این مشکل آقایان است. ایشان عوارض داروها و خطرات آن‌ها را بسیار جدی می‌دانند.

با استفاده از جراحی ژنیکوماستی، دیگر نیازی به این ندارید که شرایط هورمونی بدن خود را تغییر دهید و عوارض خطرناکی تجربه کنید. علاوه بر این، درمان شما در کمترین زمان صورت خواهد گرفت و می‌توانید اعتماد به نفس خود را به سرعت بازیابی کنید.

مدت زمان عمل حدود ۲ ساعت است. بعد از آن نیز شما باید ۶ روز استراحت کنید. ورم‌های عمل نیز بعد از گذشت تنها ۳ هفته از بین می‌روند. این جراحی تحت بیهوشی و بصورت تضمینی در مجموعه الو جراح انجام می‌شود.

قبل از درمان ژنیکوماستی با جراحی، باید آزمایش‌های لازم را طی کنید و از سلامت خود و داشتن آمادگی برای بیهوشی مطمئن شوید. مصرف الکل، سیگار و سایر مخدرها را حداقل از ۲ هفته قبل ترک کنید و از داروها و دم‌نوش‌های گیاهی رقیق کننده خون استفاده نکنید.

دکتر مرادیان فوق تخصص جراحی سینه و سرطان هستند و تاکنون بالغ بر ۲۶۰۰ عمل ژنیکوماستی بدون بازگشت داشته‌اند. آقای دکتر مرادیان در مجموعه‌ی الو جراح، به‌صورت تخصصی در زمینه‌ی عمل ژنیکوماستی فعالیت دارند. شما عزیزان می‌توانید با رزرو وقت در این مجموعه، از ویزیت و درمان توسط ایشان بهره مند شوید و اعتماد به نفس و سلامت خود را دوباره بازیابی کنید.

جمع بندی درمان ژنیکوماستی با قرص

درمان ژنیکوماستی با دارو، یکی از انواع رایج درمان این عارضه است. با این حال این روش می‌تواند خطرات زیادی از جمله پوکی استخوان، آمبولی ریه، اضافه وزن، ریزش شدید مو، درد عضلانی و درد در مفاصل داشته باشد. برخی از داروهایی که به این منظور تجویز می‌شوند، تاموکسیفن، رالوکسیفن و کلومیفن هستند. این داروها در اثر با تأثیرگذاری بر هورمون‌ها در بدن تغییر ایجاد می‌کنند. علاوه بر درمان ژنیکوماستی با قرص، درمان از طریق جراحی نیز وجود دارد.

با عمل ژنیکوماستی می‌توان در زمان بسیار کوتاه‌تر و با عوارض بسیار محدودتر، از این عارضه ظاهری رهایی پیدا کرد. دکتر فرید مرادیان، فوق تخصص جراحی سینه و درمان سرطان، از سرشناس‌ترین جراح‌های سینه در ایران هستند که از طریق مجموعه الو جراح می‌توانید برای گرفت نوبت و دریافت مشاوره، اقدام کنید.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نظر زیبا جویانی که در الوجراح عمل پروتز سینه انجام داده‌اند

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

نظر زیباجویانی که از الو جراح خدمات دریافت کرده‌اند

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *