درمان افتادگی سینه و انواع روش های آن

خلاصه مطلب:

در این مقاله به توضیح برخی از مهم‌ترین روش‌های درمان افتادگی سینه پرداخته‌ایم. برای مطالعه کلیک کنید.
درمان افتادگی سینه
در این مقاله:

انواع روش های رفع افتادگی سینه

اندازه و شکل و رنگ، ویژگی‌هایی هستند که فرد می‌تواند به ارث ببرد. اما در طول دوره زندگی یک زن، سینه‌ها به طور دائم در حال تغییر هستند. بافت سینه از سلول‌های چربی، بافت غده‌ای و لیگامنت‌هایی تشکیل یافته است. شل شدن و افتادگی سینه امری طبیعی است و هر زنی ممکن است با افتادگی سینه روبرو شود و به فکر درمان آن باشد، چون افتادگی سینه برای برخی زنان موجب اضطراب می‌شود. در حقیقت افتادگی سینه یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی است که به وسیله جراحی درمان می‌شود. در ادامه به توضیح برخی از روش‌های درمان افتادگی سینه می‌پردازیم.

درمان افتادگی سینه بعد از شیردهی

هر زنی که شیر می‌دهد نگران این هست که آیا سینه‌هایش بعد از شیردهی تغییر خواهند کرد یا نه. سینه‌ها قسمت اصلی بدن زن محسوب می‌شوند. برای همین هر زنی باید به فکر سلامتی و زیبایی سینه‌های خود باشد.

خبر بد این است که سینه‌ها بعد از شیردهی هرگز به حالت قبل از شیردهی برنمی‌گردند. هم سن باعث افتادگی سینه می‌شود و هم دو سال شیر دادن کاملا شکل و حالت سینه را تغییر می‌دهد. اما خبر خوب این است که چندین روش وجود دارد که می‌توانید افتادگی سینه‌ها را به حداقل برسانید که این روش‌ها عبارتند از:

  • ورزش
  • کرم‌های مخصوص
  • اجتناب از برخی حالت‌های شیردهی
  • پوشیدن سوتین مناسب

اگر هنوز شیر می‌دهید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • اجتناب از خم شدن به بالا در هنگامی که به فرزندتان شیر می‌دهید، مخصوصا زمانی که نوزاد هنوز خیلی کوچک است، برای بلند کردن نوزاد از یک بالش استفاده کنید.
  • یک سوتین مناسب بپوشید. یک سوتین ورزشی یا شیردهی می‌تواند سینه‌های شما را محکم نگه دارد. همچنین از افتادگی سینه تا حدودی پیشگیری می‌شود.
  • چربی حیوانی کمتری بخورید. بیشتر از غلات کامل گندم، حبوبات و سبزیجات دارای برگ سبز استفاده کنید.
  • یکی دیگر از روش‌های درمان افتادگی سینه بعد از شیردهی این است که موقع دوش گرفتن دمای آب را تغییر دهید. این روش به سفت شدن سینه‌ها کمک زیادی می‌کند. تناوب بین آب سرد و گرم باعث تحریک جریان خون می‌شود که در نتیجه افتادگی سینه کاهش می‌یابد.

البته باید به این نکته توجه کرد که نتیجه این روش‌ها دائمی نیست و باید تکرار کنید.

درمان افتادگی سینه با یخ

ماساژ یخ یکی از روش‌های موثر برای سفتی سینه‌های افتاده است. دو مکعب یخی را بردارید و به حالت دورانی سینه‌های خود را حداقل به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. ماساژ سینه با یخ نباید زیاد طول بکشد، چون پوست سینه بسیار حساس است. این کار باعث سفت شدن سینه‌های‌تان می‌شود. سرما به طور طبیعی باعث سفت شدن پوست و حرکت آهسته سلولی می‌شود. ماساژ سینه با یخ یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای درمان افتادگی سینه است. برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید دوبار در روز تکرار کنید.

رفع افتادگی سینه با ورزش

ورزش‌هایی که عضلات سینه را مورد هدف قرار می‌دهند، می‌توانند از شل شدن و افتادگی سینه پیشگیری کنند، گرچه ممکن است به نتیجه‌ای که می‌خواهید دست نیابید. اما می‌توانید با ورزش تا حدودی از افتادگی بیشتر سینه پیشگیری کنید.

برخی از ورزش‌هایی که برای درمان افتادگی سینه مناسب هستند عبارتند از:

  • شنا
  • پرس سینه
  • حرکت جلوبازو
  • تمرینات حرکت پروانه برای سینه
  • وزنه‌برداری

در هنگام ورزش حتما باید سوتین مناسبی بپوشید و مطمئن شوید که سینه‌هایتان محکم نگه داشته شده‌اند.

ورزش نه تنها به انقباض سلول‌های چربی بدن کمک می‌کند، بلکه باعث سفت و محکم شدن عضلات سینه نیز می‌شوند.

لیفت سینه با نخ

روش نخ لیفت با Aptos برای حرکت پوست در اطراف سینه در جهت رو به بالا طراحی شده است. در این روش که لیفت سینه با نخ نامیده می‌شود از نخ‌های Aptos استفاده می‌شود، جراح زیبایی از طریق سوزن هیپودرمیک نخ‌ها را وارد زیر پوست می‌کند.

علاوه بر استفاده از نخ‌های ایمپلنت، روش Aptos هنوز لیفت سینه غیر تهاجمی محسوب می‌شود که نتیجه آن بیشتر از دو سال طول می‌کشد. همچنین هیچ گونه اسکاری مانند بخیه‌ ایجاد نمی‌شود و نخ‌ها در طی یک الی دو سال حل می‌شوند.

درمان افتادگی سینه با لیزر

در لیزر درمانی از پرتوهای انرژی با قدرت بالا برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست همچنین افزایش تولید کالوژن استفاده می‌شود. به همین دلیل، لیزر درمانی برای درمان چین و چروک، لکه‌های پوستی و اسکار استفاده می‌شود.

افزایش تولید کلاژن می‌تواند تا اندازه‌ای کشش‌پذیری پوست را در ناحیه سینه افزایش دهد، اما در بهترین حالت ممکن هم نتایج هرگونه لیفتی موقتی است. برای اینکه به نتیجه دلخواه برسید باید جلسات لیزر درمانی را تکرار کنید.

بخشی از مسئله این است که لیگامنت‌ها در بافت سینه مثل صورت ساخته نمی‌شود و از این رو همان نتایجی که در پوست صورت با لیزر به آن دست می‌یابید، در لیزر سینه دست نمی‌یابید.

درمان با لیزر ممکن است عوارض زیر را در پی داشته باشد:

  • ایجاد اسکار
  • خونریزی
  • درد

احتمال تغییر رنگ پوست نیز وجود دارد.

درمان افتادگی سینه با ترماژ

ترماژ نوع دیگری از روش تحریک کالوژن است. در این روش از امواج رادیویی برای کمک به سفت شدن فیبرهای پروتئین در پوست استفاده می‌شود.

در طول این فرآیند، جراح از دستگاهی به نام درماکول استفاده می‌کند که امواج رادیویی را وارد لایه‌های عمیق پوستی می‌کند. بعد از درمان با ترماژ، پوست فورا سفت می‌شود. این درمان نیاز به تکرار دارد، چون تاثیرات آن موقتی است. سینه‌هایی که درجه شل شدگی آن ملایم است در این روش به بهترین شکل جواب می‌دهند.

رفع افتادگی سینه با جت پلاسما

جت پلاسما، فناوری جدیدی است که انرژی سرد پلاسما، انقباض پوست و همچنین تولید کالوژن جدید را تقویت می‌کند. همانند ترماژ، در این روش جراح یک ردیاب را زیر پوست وارد می‌کند و پوست را با انرژی پلاسما درمان می‌کند.

لیفت سینه با بوتاکس

بوتاکس در ابتدا برای از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک صورت معرفی شده بود. سپس برای درمان میگرن مزمن نیز استفاده شد. برخی متخصصان از تزریق بوتاکس برای درمان افتادگی و شل شدن سینه استفاده می‌کنند، اما باید گفت که این روش مورد تایید FDA نیست. نتایج آن جزئی است و حداقل چهار ماه طول می‌کشد.

درمان افتادگی سینه با فیلر پوستی

معمولا تزریق‌هایی که بر روی پوست صورت استفاده می‌شوند، برای ناحیه سینه نیز کاربرد دارند. فیلر پوستی نیز یکی از همین روش‌ها است. رایج‌ترین فیلر پوستی، Sculptra (اسکالپترا) است که یک اسید پلی ال لاکتیک است. وقتی فیلر پوستی تزریق می‌شود، بدن برای تولید کالوژن جدید در ناحیه تحت درمان تحریک می‌شود. برای اینکه به نتیجه دلخواه دست یابید، باید چندین بار این روش تکرار شود. این روش هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

درمان افتادگی سینه با جراحی

لیفت سینه یک روش جراحی است که در آن سینه‌های افتاده به وسیله برداشتن پوست اضافی و سفت کردن بافت نگه‌دارنده، شکل دوباره به خود می‌گیرند. چون لیفت سینه، اندازه سینه را تغییر نمی‌دهد، این جراحی در بسیاری از مواقع با روش‌های دیگر ترکیب می‌شود. همانند هر عمل جراحی، لیفت سینه نیز دارای عوارض مخصوص به خود است. با اینکه فرایند بهبودی پس از عمل جراحی کم است اما نیاز به مراقبت بیشتری دارد. لیفت سینه می‌تواند به خوش فرم شدن سینه‌ها کمک کند که زنان به دنبال آن هستند.

روش‌های مختلفی برای جراحی سینه وجود دارد. روش انتخابی به عواملی مانند اندازه و شکل سینه، اندازه آروئل و موقعیت آروئل، درجه افتادگی سینه و اینکه چقدر از پوست باید برداشته شود بستگی دارد. یکی از روش‌های جراحی، لیفت عمودی است که در این روش دو برش ایجاد می‌شود، یک برش در اطراف آروئل و دیگری به صورت عمودی از انتهای آروئل تا چین سینه ایجاد می‌شود. این روش مناسب زنانی است که افتادگی سینه آنها کم است.

افرادی که دچار اختلال خونریزی، چاقی یا دیابت کنترل نشده هستند یا فشار خون بالایی دارند و افراد سیگاری بهتر است برای درمان افتادگی سینه، روش جراحی را انتخاب نکنند.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نظر زیبا جویانی که در الوجراح عمل پروتز سینه انجام داده‌اند

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

نظر زیباجویانی که از الو جراح خدمات دریافت کرده‌اند

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *