تفاوت ژنیکوماستی با چربی

خلاصه مطلب:

همیشه بزرگی سینه در مردان به معنی وجود ژنیکوماستی نیست. در این مطلب به تفاوت ژنیکوماستی و چربی پرداخته‌ایم.
در این مقاله:

تفاوت ژنیکوماستی با چربی چیست؟

بزرگ شدن سینه آقایان به‌صورت غیرطبیعی مشکلات بسیار زیادی را برای مردان به وجود آورده است. ازجمله این مشکلات می‌توان به کاهش اعتمادبه‌نفس شدید و خجالت‌زدگی اشاره کرد که باعث رنجش خاطر آن‌ها می‌شود.

مبتلایان به این عارضه، در مواقعی مجبور می‌شوند حتی از پوشیدن لباس‌های جذب و از حضور در استخرها خودداری کنند. در ادامه می‌خواهیم به تفاوت ژنیکوماستی با چربی در افزایش حجم سینه مردان بپردازیم.

بیشتر بخوانید: عمل ژنیکوماستی

تفاوت ژنیکوماستی با چربی چیست؟

طبق تصویر بالا، سینه تمامی افراد در حالت عادی از ۲ قسمت عمده تشکیل‌شده است:

  1. عضله
  2. چربی

درصورتی‌که تناسب بین این دو طبیعی باشد، سینه فرم نرمالی را خواهد داشت اما وضعیت غیرعادی زمانی نمود پیدا می‌کند که طبق تصویر دوم، شاهد تغییر حجم غیرعادی چربی سینه و بروز بافت توده‌ای فیبروز شده در سینه افراد باشیم.

در یک تقسیم‌بندی کلی اجزای سینه را می‌توان به لحاظ تراکم به دو دسته تقسیم کرد:

  1. متراکم
  2. غیر متراکم

با توجه به توضیحات بالا، در مورد تفاوت ژنیکوماستی با چربی می‌توان این‌گونه گفت که اگر دلیل افزایش حجم سینه آقایان به علت بخش متراکم یا همان بافت توده‌ای فیبروز شده باشد، شخص دچار ژنیکوماستی شده است، اما درصورتی‌که این بزرگی سینه ناشی از چربی باشد، در این حالت شخص دچار ژنیکوماستی نیست.

بیشتر بخوانید: علائم ژنیکوماستی

درصورتی‌که شخص از ظاهر سینه‌های خود ناراضی باشد و موفق به آب‌کردن چربی‌های سینه نشده باشد، می‌توان با عمل جراحی ظاهر سینه‌های آن‌ها را به‌طور کامل و به شکل درست اصلاح کرد.

تفاوت ژنیکوماستی و چربی

نکته قابل‌توجه این است که توده موجود در سینه آقایان (بافت پارانشیم خوش‌خیم سینه) به‌هیچ‌عنوان با ورزش از بین نمی‌رود اما چربی موجود در سینه آن‌ها ممکن است با ورزش مداوم از حجم آن کاسته شود و در برخی مواقع از بین برود.

گاهی افزایش حجم و دفرمه شدن سینه‌ها ممکن است همگن باشد، یعنی تغییر اندازه هر دو سینه به یک میزان باشد اما گاهی ممکن است که این افزایش حجم، در یکی از سینه‌ها نسبت به سمت دیگر بیشتر باشد که در این حالت طبق تصویر زیر، شخص دچار ژنیکوماستی ناهمگن یا ژنیکوماستی یک‌طرفه است.

در مقاله ژنیکوماستی به‌صورت کامل درباره علت‌های ژنیکوماستی، بهترین راه‌های درمان ژنیکوماستی، عوارض ژنیکوماستی، مدت نقاهت آن پرداخته‌شده است که شما را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *