تفاوت لیفت ابرو و شقیقه

خلاصه مطلب:

برخی افراد لیفت شقیقه و ابرو را اشتباها معادل هم می‌گیرند. در این مقاله به تفاوت آن‌ها پرداخته‌ایم. برای مطالعه کلیک کنید.
تفاوت لیفت ابرو و شقیقه
در این مقاله:

تفاوت لیفت ابرو و شقیقه چیست؟

بسیاری از افراد به اشتباه این دو جراحی را معادل هم می‌دانند؛ درحالی‌که تفاوت زیادی بین لیفت ابرو و شقیقه وجود دارد. مزایای هر کدام، ریسک‌هایی که دارند و روش انجام آن‌ها باهم متفاوت است.

مهم‌ترین تفاوت لیفت ابرو و شقیقه نتیجه نهایی آن‌هاست.

پیدایش چین‌و‌چروک و خطوط ریز در طول زمان، نشانه پیر شدن صورت است. روند پیر شدن می‌تواند بر اطراف ابرو و پیشانی نیز تاثیرگذار باشد.

با افزایش سن کم کم متوجه افتادگی ابروها نیز می‌شویم که همین امر سن ما را بیشتر و خسته‌تر از قبل نشان می‌دهد.

امروزه روش‌های زیادی برای جوان شدن پوست مخصوصا در اطراف چشم و ابرو و پیشانی وجود دارند. بسیاری از آنها موقتی هستند و هرچند ماه یکبار باید تکرار شوند اما برخی روش‌های دیگر نیز وجود دارند که ماندگاری آن‌ها طولانی‌تر است.

یکی از این روش‌ها لیفت ابرو و شقیقه است. در ادامه می‌خواهیم به تفاوت لیفت شقیقه با لیفت ابرو بپردازیم، چون بسیاری از افراد این دو روش را به اشتباه معادل هم می‌گیرند. در واقع فرق لیفت شقیقه با لیفت ابرو بسیار زیاد است.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو که با عنوان لیفت پیشانی نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی زیبایی است که در آن خطوط پیشانی و خطوط بین ابروها از بین می‌رود.

ابروها به طور کامل (تمامی قسمت‌های ابرو) به سمت بالا کشیده می‌شوند و در نتیجه چهره فرد جوان‌تر دیده می‌شود.

چون پوست با گذشت زمان حالت کشسانی خود را از دست می‌دهد و حالت افتاده به خود می‌گیرد، فاصله بین ابروها و مژه‌ها کوتاه‌تر می‌شود. اگر پوستی شل و ابروهایی افتاده و یا نامتقارن دارید، انجام عمل لیفت ابرو به شما پیشنهاد می‌شود.

در حین این عمل می‌توان عمل‌های دیگری را هم روی صورت انجام داد مانند لیفت صورت یا بلفاروپلاستی (جراحی پلک).

تفاوت لیفت ابرو و شقیقه چیست

لیفت شقیقه چیست؟

برای درک هرچه بهتر تفاوت لیفت ابرو و شقیقه، باید لیفت شقیقه را نیز بشناسیم.

لیفت شقیقه که به آن لیفت تمپورال نیز گفته می‌شود، یک روش ایده‌آل برای افرادی است که نشانه‌هایی از چین‌و‌چروک را در بخش بیرونی چشم و ابرو خود مشاهده می‌کنند. در این روش خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم از بین می‌رود.

پس فرق لیفت شقیقه و لیفت ابرو مشخص می‌شود. بطوریکه در لیفت شقیقه دم ابرو که نزدیک به شقیقه است، بالا کشیده می‌شود، اما در لیفت ابرو قسمت میانی ابرو جوانسازی می‌شود.

در عمل لیفت شقیقه چشم‌های شما درشت‌تر به نظر می‌رسد که در نتیجه چشم‌ها زیبایی خودشان را نشان خواهند داد.

تفاوت لیفت ابرو و شقیقه چیست؟

لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو تنها یک یا دو ساعت طول می‌کشد و همان روز می‌توانید به خانه خود بروید. ۹۳ درصد از بیماران از این جراحی راضی هستند و ۹۶ درصد از بیماران این روش را به دیگران پیشنهاد می‌کنند.

تکنیک‌های جراحی لیفت ابرو بستگی به نتیجه مورد نظر شما متغیر است. تکنیکی که انتخاب می‌شود، موقعیت برش‌ها و اسکارهای حاصله را تعیین می‌کند.

ممکن است پزشک یکی از روش‌های زیر را برای جراحی لیفت ابرو شما استفاده کند:

  1. لیفت ابرو به روش آندوسکوپی: جراح چندین برش کوچک پشت خط رویش مو ایجاد می‌کند، سپس یک لوله نازک را یک دوربین متصل به آن وارد یکی از برش‌ها می‌کند تا عضلات و بافت‌های زیر پوست شما را ببیند. جراح، بافت‌های پیشانی شما را می‌کشد و پس از پایان کار برش‌ها را بخیه می‌زند.
  2. لیفت ابرو به روش جراحی باز: در این روش جراح از پشت خط رویش مو در بالای سرتان، از گوش تا گوش یا به عبارتی بالای سرتان برش را ایجاد می‌کند و پیشانی را می‌کشد. این روش مناسب کسانی که احتمال ریزش مو در آنها وجود دارد نیست.

در این روش احتمال دیده شدن اسکار در امتداد خط رویش مو وجود دارد. در لیفت شقیقه برش در داخل مو‌ها زده می‌شود و هیچگونه ردی از محل برش در معرض دید نیست. محل برش از تفاوت‌های لیفت ابرو و شقیقه است.

تفاوت لیفت شقیقه با لیفت ابرو بسیار زیاد است. در عمل لیفت شقیقه دو طرف صورت و پیشانی کشیده می‌شود و هیچ تاثیری بر وسط پیشانی یا ناحیه بین ابروها ندارد. بیمار پس از بهبودی از عمل متوجه زیباتر شدن چشم‌هایش می‌شود.

این روش مناسب افرادی است که در قسمت ابروها، شقیقه یا چشمان خود افتادگی و شل‌شدن را تجربه می‌کنند. بهتر است پزشک متخصص به شما بگوید که آیا این روش مناسب شما است یا خیر.

لیفت شقیقه

این جراحی با بیهوشی شروع می‌شود. سپس دو برش بسیار کوچک و پنهان در این قسمت‌ها ایجاد می‌شود که هر کدام درست پشت خط رویش مو هستند. سپس بافت‌های زیرین پوست به سمت بالا کشیده می‌شوند. این کار به از بین بردن چین‌و‌چروک کمک می‌کند. سپس پوست اضافی برداشته می‌شود و محل برش با بخیه‌های کوچک بسته می‌شود.

بسیاری از بیماران پس از جراحی با تورم و کبودی روبرو می‌شوند که جای نگرانی نیست و این کبودی و تورم چند روز پس از عمل از بین می‌رود. بخیه‌ها هفت روز بعد از جراحی برداشته می‌شوند. مدت زمان این عمل از زمان تزریق بیهوشی تا بستن بخیه‌ها تقریبا یک ساعت است.

حالا که به تفاوت لیفت ابرو و شقیقه پی بردید و دیگر می‌توانید با خیال راحت یکی از این را انتخاب کنید. عمل لیفت ابرو و شقیقه باید توسط پزشک متخصص و با تجربه و بهترین جراح لیفت شقیقه انجام شود و اگر این کار را به پزشک مورد اعتمادی بسپارید، جای هیچ گونه نگرانی نیست.

به اشتراک گذاشتن:

نظر بهجویانی که در مجموعه الو جراح جراحی کرده اند:

نیکی جولایی

سوای از جراحی، آقای دکتر مرادیان واقعا انسان شریفی هستند ممنونم ازشون.. همچنین تشکر میکنم از عوامل زحمتکش الو جراح

حسین بیوته

خواستم تشکر کنم از پیشتیبان های بعد از جراحی که خییییلی زحمت دادم بهشون از بس که استرس داشتم :)

ثبت نظر جدید

مقالات دکتر فرید مرادیان

سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی شما، در قالب مقالات زیر جمع‌آوری و ارائه کنیم. در این بخش میتوانید به این مقالات دسترسی داشته باشید.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *