امیدواریم از جراحیتان رضایت کامل داشته باشید. نتیجه جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل که تاثیر مهمی در نتیجه جراحی دارد، کیفیت مراقبت های بعد از جراحی است. توجه به مراقبت‌های بعد از جراحی مهم‌ترین کاری است که بهجو بعد از جراحی باید به آن دقت ویژه‌ای داشته باشد.

لیفت شقیقه و مراقبت‌های بعد از آن

  1. بعد از اتمام عمل لیفت شقیقه به 3 روز استراحت در منزل نیاز دارید. در این مدت نباید فعالیت سنگین انجام دهید، رانندگی کنید و حتی الامکان از منزل خارج نشوید.
  2. به مدت 24 ساعت بعد از عمل، در محل جراحی و اطراف چشم از کمپرس سرد استفاده کنید. دقت کنید، از گذاشتن مستقیم یخ در روی صورت اکیدا پرهیز کنید. آب سرد به همرا تکه های یخ را در یک کیسه نایلونی ریخته و دور آن پارچه بپیچید سپس از آن به عنوان کمپرس سرد استفاده کنید.
  3. هنگام خواب سر باید بالاتر از حالت نرمال و بالاتر از بقیه بدن قرار گیرد. برای این کار می‌توانید پتو یابالشی دیگر را زیر بالش خود بگذارید.
  4. محل بخیه‌ها به طور روزانه با آب و شامپو بچه شستشو داده شود.
  5. بعد از گذشت دو روز از جراحی می‌توانید استحمام کنید. روز دوم به حمام رفته و محل بخیه ها را به آرامی با آب و شامپو بچه بشویید.
  6. در 3 تا 5 روز اول جراحی بیشتر از غذایی که حالتی نرم دارند و نیاز به جویدن زیاد ندارد استفاده کنید تا به عضلات صورت فشار کمتری وارد شود.
  7. به مدت 2 هفته به محل بخیه ها پماد جنتامایسین بمالید.
  8. محل جراحی و اطراف چشم تا چند هفته ورم و کبودی خواهد داشت. کبودی بنابر شرایط بدنی بهجو تا 1 هفته بعد از عمل برطرف می‌شود و ورم هم تا 3 هفته بعد از جراحی برطرف خواهد شد.
  9. تا 3 هفته بعد از جراحی در رژیم غذایی از نمک کمتری استفاده کنید، زیرا نمک باعث افزایش فشار خون و تورم می‌شود. همچنین مصرف مایعات را افزایش دهید. توصیه می‌شود در صورت امکان از آب آناناس یا کرفس هم استفاده کنید.
  10. بعد از گذشت یک ماه از جراحی می‌توانید ورزش کنید.
  11. داروها و پمادهایی که توسط جراح تجویز شده است را به طور مرتب مصرف نمایید.
  12. برای رفع کبودی و ورم دور چشم از پماد دمولافارار استفاده کنید و به محل تورم و اطراف چشم بمالید. از ورود پماد به داخل چشم جلوگیری کنید. پماد را بر روی پلک ها و نواحی نزدیک به داخل نمالید.
  13. قرص آنامیل که توسط جراح تجویز شده است را به طور مرتب، صبح و عصر هر بار 1 عدد، مصرف کنید.

ببیشتر بدانیم: لیفت شقیقه چیست؟