مراقبت‌های بعد از عمل سانترال لب

رعایت مراقبت‌های بعد از عمل، تاثیر مستقیم در نتیجه آن دارد، پس در رعایت آن دقت کنید.

این مطالب با این هدف تهیه شده است تا مطالبی را که شما در دوران نقاهت عمل سانترال لب لازم دارید به شما آموزش دهد. کیفیت رعایت مراقبت‌های بعد از عمل، به اندازه کیفیت خود جراحی اهمیت دارد و در نتیجه نهایی عمل تاثیر مستقیم دارد.
توجه به مراقبت‌های بعد از جراحی مهم‌ترین کاری است که بهجو بعد از اتمام جراحی باید به آن دقت ویژه‌ای داشته باشد.
آموزش‌های مربوط به مراقبت‌های بعد از عمل از ۲ بخش تشکیل شده است؛ بخش اول آموزش‌های لازم در مورد موضوعات مهم را به شما منتقل می‌کند و بخش دوم مواردی را که باید به صورت روزانه رعایت کنید، به صورت چکیده و تیتروار آموزش داده است.

هر دو بخش را به دقت مطالعه و رعایت کنید. تا بهبودی کامل، ما در کنار شما هستیم.

بخش اول، مطالب آموزشی

  1. پس از جراحی و هنگام خواب سر و شانه‌ها را بر روی دو یا چند بالشت قرار دهید و روی صورت نخوابید. کار خطرات تورم و لخته شدن خون را به حداقل می‌رساند.
  2. حرکات صورت (لبخند زدن، صحبت کردن، جویدن، خمیازه کشیدن) را در هفته اول به حداقل رسانید. همچنین از چرخاندن سر به دو طرف خودداری کنید زیرا باعث فشار آمدن به بخیه‌ها میشود و ممکن باعث باز شدن آن‌ها شود. برای چرخش، سر و شانه‌ها را به‌صورت واحد حرکت دهید.
  3. در ۷۲ ساعت اول از کمپرس سرد استفاده کنید تا تورم بعد از عمل کاهش یابد.
  4. اگر درد دارید از مسکن‌های ضد درد استفاده کنید.
  5. یکی از موارد مهم در مراقبت های بعد از عمل سانترال لب، عدم مصرف دخانیات و الکل است. مصرف الکل و دخانیات را تا دو هفته کنار بگذارید. سیگار نکشید و هیچ محصول حاوی نیکوتین را مصرف نکنید. این برای ترمیم بهینه زخم بسیار مهم است.
  6. در روز جراحی غذای سبک مصرف کنید. همچنین پس از اتمام جراحی سانترال، از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید تا نیاز به جویدن زیاد نباشد. از مصرف مایعات گرم و غذاهای شور به مدت ۴۸ ساعت پس از جراحی خودداری کنید. یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث بهبود شما میشود.
  7. به‌تدریج و پس از گذشت ۱ روز، میتوانید فعالیت‌های روزمره‌تان را از سر بگیرید؛ اما تا ۳ هفته از بلند کردن اجسام سنگین و تا ۴ هفته از انجام ورزش‌ها و تمرین‌های سنگین خودداری کنید. در طول دوره نقاهت ضربان قلب شما باید زیر ۱۰۰ ضربان در دقیقه باشد.
  8. پس از گذشت ۱۰ روز از جراحی می‌توانید از مواد آرایشی صورت استفاده کنید.
  9. در مرحله بهبود، محل برش‌ها و پوست اطراف آن به نور خورشید بسیار حساس خواهد بود. به مدت ۸ هفته از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. از کلاه و ضد آفتاب با حداقل SPF ۳۰ استفاده کنید.
  10. تا حداقل سه هفته لب‌های خود را مرتباً مرطوب نگه‌دارید و برش‌ها را طبق توصیه پزشک تمیز کنید.
  11. دندان‌های خود را با دقت و با مسواک کوچک بشویید و از باز کردن زیاد دهان در هنگام مسواک زدن اجتناب کنید.
  12. مصرف ویتامین c قبل و بعد از جراحی برای جلوگیری از تورم و افزایش سرعت بهبودی محل برش بسیار مفید است.

نیاز به راهنمایی دارید؟
سوالات خود را از ما بپرسید:

مشاورین متخصص ما آماده پاسخگویی به شما هستند.